افزودن قابلیت خلاصه سازی ایمیل با هوش مصنوعی در Gmail

گوگل قصد دارد برای کاربران گوشی های اندرویدی در آینده نزدیک یک بروز رسانی جدید منتشر کند.

جیمیل لوگو

شرکت Google در حال حاضر مشغول کار روی یک ویژگی جدید در اپلیکیشن Gmail است. این ویژگی با کمک هوش مصنوعی به کاربران امکان می دهد بدون نیاز به خواندن کل متن از محتوای اصلی آنها مطلع شوند. هوش مصنوعی کار خلاصه برداری از ایمیل ها را برای آنها انجام می دهد.

این فناوری نوظهور در مدت خیلی کوتاه همه گیر شد و در حال حاضر، حضور پر رنگی در فضای مجازی و موبایل ما پیدا کرده است. یکی از قابلیت های جذابی که براساس هوش مصنوعی تولیدکننده (Generative AI) کار می کند، قابلیت خلاصه سازی است. ما با این این ویژگی می توانیم در کسری از ثانیه به خلاصه ای از مقاله ها، اسناد و حتی تماس های تلفنی دسترسی داشته باشیم. گوگل در حال آماده‌سازی نسخه بروز رسانی جدیدی برای عرضه این ویژگی در اپلیکشن اندرویدی Gmail است.

جیمیل هوش مصنوعی

اولین بار این خبر را وب‌سایت PiunikaWebمنتشر کرد. طبق گفته آنها این ابزار می تواند از ایمیل هایی که متن های طولانی دارند خلاصه برداری کند. بنابراین، کاربران دیگر مجبور نیستند تمام جزئیات و محتوای ایمیل دریافتی را بررسی کنند. در آپدیتی که با شماره 2024.03.31.621006929 به زودی منتشر می شود، یک دکمه جدید به نام «این ایمیل را خلاصه کن» وجود دارد.

البته گوگل از مدتها قبل برای کاربران Gemini for Workspace خود، ویژگی خلاصه سازی را فعال کرد. کاربران فقط از طریق نسخه تحت وب به آن دسترسی داشتند. بنابراین، افزودن این قابلیت به نسخه اندرویدی صندوق پستی خیلی تعجب آور نیست. همه کاربران اندرویدی می توانند به دکمه جدید دسترسی داشته باشند. همان طور که در تصویر اسکرین شات Workspace بالا می بینید، این دکمه درست در زیر قسمت موضوع ایمیل(subject ) قرار دارد. اما به علت این که هنوز در مرحله تست قرار دارد، غیر فعال بود.

بعد از فعال سازی آن، زمانی که روی این دکمه ضربه بزنید پنجره‌ی کوچکی در پایین صفحه باز می شود که حاوی خلاصه‌ای از ایمیل مورد نظر خواهد بود. عملکرد آن با نسخه تحت وب فرقی ندارد فقط، به جای پنل کناری در اپلیکیشن یک پنجره کاربردی برای خلاصه سازی خواهیم داشت. افشاگر PiunikaWeb مدعی است که گوگل علاوه بر دکمه «این ایمیل را خلاصه کن» گزینه دیگری هم به نام "Gemini" اضافه کرد که در منوی سه نقطه در قسمت بالای صفحه وجود دارد. البته در حال حاضر، این گزینه کار خاصی انجام نمی‌دهد و فقط یک صفحه‌ی سفیدی با لوگوی جمینی و متن کوتاهی را نمایش می‌دهد. چت بات جمینی یک مدل زبان بزرگ (LLM) است. گوگل ربات چت خود را با مجموعه ای از داده های عمومی آموزش داده است. این ربات می تواند به سئوالات مختلف کاربران پاسخی شبیه به انسان بدهد و با او ارتباط برقرار کند.

ویژگی جدید می تواند تغییرات بزرگی در نحوه نگارش ایمیل ها ایجاد کند. به عنوان نمونه:

• ایمیل سریع تر نوشته می شود: جمینی با تحلیل ایمیل‌های قبلی کاربر، عبارات و جملات رایج را یاد می‌گیرد و در نوشتن ایمیل جدیدآنها را به کاربر پیشنهاد می دهد تا جملات سریع تر نوشته شود.

• پاسخ‌ ایمیل ها دقیق تر می شود: جمینی با ارزیابی لحن و محتوای ایمیل دریافتی، پاسخ متناسب با آن را به کاربر ارائه می دهد. بنابراین با کمک آن، می توانیم یک ایمیل مودبانه و حرفه ای بنویسیم.

•در زمان صرفه جویی می شود: با پیشنهادهای جمینی، کاربر نیازی به نوشتن جملات طولانی و تکراری ندارد. بنابراین، زمان کمتری هم صرف خواهد شد.

• خلاقیت را افزایش می دهد: Gemini با ارائه پیشنهادهای مختلف، می‌تواند به کاربر ایده های جدیدی برای نوشتن ایمیل‌های جذاب‌تر بدهد.

•می توانیم به زبان های مختلف ایمیل بنویسیم: این ابزار به کاربر در نوشتن ایمیل به زبان های دیگر کمک زیادی می کند.


چاپ