رابط کاربری 6.1 One UI‌، کانال های اعلان را غیر فعال می کند

سامسونگ به تازگی در رویداد آنپکد گلکسی اس 24 از رابط کاربری جدید 6.1 One UI رونمایی کرد.

رابط کاربری One Ui6.1

شرکت کره ای در این رویداد از سری گلکسی اس 24 در کنار رابط کاربری جدید 6.1 One UI رونمایی کرد. این رابط کاربری براساس سیستم عامل اندروید 14 طراحی شده است و قابلیت های زیادی را به گوشی های گلکسی اضافه خواهد کرد. اما در این بین، مهم ترین ویژگی اندروید یعنی اعلان ها را به صورت پیش فرض غیر فعال می کند. این ویژگی که از آن به عنوان "کانال های اعلان" یاد می شود به کاربران امکان می دهد انواع اعلان های برنامه های مختلف را مدیریت کنند.
متاسفانه در 6.1 One UI این ویژگی به طور خودکار خاموش است. این وضعیت می تواند روی کاربرانی که منتظر اعلان برنامه های خاصی هستند تاثیر منفی داشته باشد. علت آن هم مربوط به نادیده گرفتن اعلان های مهم می شود زیرا، کاربران معمولا بیشتر اعلان ها را به صورت پیش فرض دریافت می کنند.

یکی از نکات دیگر منفی رابط کاربری جدید اینجاست که کاربران در مدل های قبلی می توانستند کانال های اعلان را به راحتی در تنظیمات پیش فرض اندروید پیدا کنند. اما، در مدل جدید آنها مجبورند برای پیدا کردن آن در بخش تنظیمات مسیر بیشتری را طی کنند. این کار می تواند کاربر را گیج کند به خصوص برای افرادی که زیاد با فناوری آشنایی ندارند. به همین دلیل آنها معتقدند تصمیم سامسونگ برای اجرای این تغییر روی عملکرد اصلی اندروید تأثیر منفی گذاشته است. با این همه، پیدا کردن کانال اعلان در رابط کاربری 6.1 One UI خیلی سخت نیست، کافی است این مراحل را به ترتیب انجام دهید:

ابتدا به قسمت تنظیمات گوشی بروید. سپس روی عبارت Notifications ضربه بزنید. در این مرحله باید کانال های اعلان را انتخاب کنید. آیکون کانال برنامه خاصی که مورد نظر شماست را در این فهرست پیدا کرده و روشن کنید. با این کار، می توانید نوع اعلان هایی را که از برنامه های خاص دریافت می کنید، مدیریت کنید. برای مثال: اگر می‌خواهید اعلان‌های «DM» را از یک برنامه رسانه اجتماعی دریافت کنید، کافی است سوئیچ کنار گزینه DM را تغییر دهید. روش دوم: می‌توانید با انتخاب مدیریت کانال‌ها در بخش تنظیمات برنامه به کانال‌های اعلان دسترسی داشته باشید. این صفحه تمام کانال های اعلان برنامه را نمایش می دهد و به شما کمک می کند که در صورت نیاز آنها را فعال یا غیرفعال کنید.


چاپ