آپدیت نهایی iOS17.1.2 هفته آینده منتشر می شود

اپل تا هفته آینده آپدیت نهایی 17.1.2 iOS را در دسترس کاربران تمام کاربران گوشی های آیفون قرار می دهد.

iOS 17.1.2

براساس گزارش های فن تک؛ کاربران گوشی های آیفون باید خود را برای دریافت نسخه بروز رسانی 17.1.2 iOS آماده کنند. در نسخه فعلی iOS 17.1 باگ هایی وجود دارد که باید از بین برود. به عنوان نمونه باگی که در شارژ بی سیم وجود دارد و مانع از استفاده پد شارژ خودروهای جنرال موتورز می شود. اپل قبل از این با انتشار نسخه بروزرسانی iOS17.1.1 مشکلات مشابهی که سیستم شارژ داخلی خودروهای BMW در NFC گوشی های آیفون15 به وجود می آورد و باعث خرابی آن شده بود را، برطرف کرد.

NFC مخفف Near Field Communication است و یک فناوری بی سیم محسوب می شود که برای انتقال داده ها در فواصل نزدیک کاربرد دارد. از این فناوری در گوشی های آیفون 15 برای پیوستن به شبکه های Wi-Fi استفاده می شود البته، کاربردهای دیگری هم دارد. گوشی های آیفون نمی توانند بدون NFC از خدمات پرداخت Apple Pay استفاده کنند و پیغام های خطایی در دستگاه آنها نمایش داده می شود مبنی بر اینکه آنها برنامه پرداخت نمی تواند در گوشی آنها اجرا شود. اپل گفت که به زودی بروزسانی برای حل این مشکل منتشر می کند اما، تا آن زمان توصیه کرد که کاربران برای نجات تراشه NFC در گوشی های آسیب دیده از نرم افزار Apple Service Toolkit2 استفاده کنند. تیم پشتیبانی اپل به تعدادی از کاربران گفت که باید آیفون خود را برای تعمیر یا تعویض بعضی از قطعات سخت افزاری به نمایندگی های پس از فروش شرکت تحویل بدهند. نسخه بروزرسانی iOS 17.1.1 اوایل ماه جاری منتشر شده بود.

نسخه جدید به احتمال زیاد تا هفته آینده منتشر خواهد شد زیرا، بسیاری از کارمندان اپل به مناسبت هفته شکرگزاری به مرخصی رفته اند. سال گذشته نیز یک اتفاق مشابه در عرضه نسخه بروزرسانیiOS16.1.2 رخ داد که اپل مجبور شد نسخه جدید را در 30 نوامبر منتشر کند. سازنده آیفون در نسخه جدید قابلیت پشتیبانی از ضبط ویدیوی فضایی را برای گوشی های آیفون 15 پرو اضافه می کند. این ویدئوها با راه اندازی هدست های اپل ویژن پرو قابل مشاهده خواهند بود. علاوه براین ویجت های جدید ساعت و گزارش هواشناسی اجازه می دهد کاربران آیفون15 بتوانند برنامه Translate را با نگه داشتن طولانی دکمه Action باز کنند.


چاپ