ویژگی نمایش آب و هوای محلی به نسخه اندروید گوگل مپ اضافه شد

شرکت گوگل به تازگی یک قابلیت جدید به نسخه اندرویدی برنامه گوگل مپس اضافه کرد که کاربران نسخه iOS به مدت چهار سال از آن بهره مند هستند.

گوگل مپس

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از فون ارنا؛ شرکت Google قصد دارد در آینده نزدیک یک سرویس جدید به برنامه گوگل مپس اضافه کند. این سرویس مربوط به قابلیت گزارش هواشناسی محلی می شود که کاربران نسخه iOS این برنامه به مدت چهار سال از آن استفاده می کنند.

گوگل مدتی است روی گزارش آب و هوا متمرکز شده است. مدتی قبل هم رابط کاربری برنامه گزارش هواشناسی خود را تغییر داد. به تازگی هم شایعاتی در مورد ساخت یک برنامه هواشناسی مخصوص نسخه های اندورید منتشر شده است. تصاویری از بخش تنظیمات نسخه آزمایشی اندروید14 با نام QPR 1 Beta 2 نشان می دهد که این شرکت در حال اضافه کردن شرایط آب و هوایی به برنامه ساعت و ویجت گوشی های پیکسل می باشد.

در حال حاضر گزارش آب و هوا نسخه اندرویدی گوگل مپ به صورت یک نماد چندضلعی نشان می دهد که دمای مکان مورد نظر در زیر آن درج شده است. با ضربه زدن روی این نماد، پنجره ای ظاهر می شود که دمای فعلی منطقه، شرایط محلی، حداکثر دما و حداقل دما، پیش بینی ساعتی و کیفیت هوا را نشان می دهد. البته هنوز این قابلیت در مراحل اولیه اضافه شدن به نسخه اندرویدی Google Maps قرار دارد. اما، یکی از کاربران نسخه آزمایشی گوگل توانست یک اسکرین شات از تغییرات جدید در کانال تلگرامی گوگل نیوز منتشر کند.

گوگل گوگل مپس اندرویدی 1

اگر به رابط کاربرای باز طراحی شده Material You Weather در برنامه گوگل گوشی های پیکسل نگاهی بیاندازیم می توانیم در برگه Discover یک نماد در صفحه اصلی برای این کار ایجاد کنیم. برای این کار باید چرخ فلک را آنقدر حرکت دهید تا زمانی که به مستطیلی با دمای منطقه ای که در آن قرار دارید برسید. حالا روی آن ضربه بزنید. این رابط کاربری جدید آب و هوا را نشان می دهد. روی نماد سه نقطه ضربه بزنید تا زیرمنوی آن باز شود. حالا گزینه افزودن به صفحه اصلی را انتخاب کنید تا نمادی که خورشید را با آرم Google "G" نشان می دهد به صفحه اصلی شما اضافه شود.

گوگل گوگل مپس هواشناسی

گوگل مدتهاست که بیشتر روی رابط کاربری نسخه iOS کار می کند و کار بر روی رابط های گوشی های اندرویدی را به کل کنار گذاشت. اما به نظر می رسد سیاست جدید گوگل تغییر کرده است و ما در ماه های آینده باید شاهد عرضه ویژگی های جدیدی به سرویس های گوگل باشیم.


چاپ