قابلیت جدید Messenges Google: تیک رسید پیام

گوگل قابلیت جدیدی به برنامه پیام رسان Messenges Google گوشی های اندروید اضافه کرده است که، کاربران می توانند از دریافت پیام توسط مخاطب مقصد مطمئن شوند.

گوگل مسیج

اگر شما می خواهید در برنامه پیام رسان گوشی اندورید خود، امکاناتی مانند رمزگذاری سرتاسر، رسیدهای خواندن، تایپ بدون محدودیت 160 کاراکتر داشته باشید باید از برنامه پیام رسان گوگل استفاده کنید. این برنامه در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد و شما می توانید از آن جا دانلود کنید.


این امکانات خیلی شبیه به برنامه پیام رسان اپل است. موضوع دقیقا همین جاست. زمانی که کاربران اندرویدی یک پیام از RCS Chat به مخاطبی که از RCS Chat استفاده می کند، می فرستد حدس بزنید چه اتفاقی می افتد؟! علامت چک ارسال پیام چه رنگی می شود؟ رنگ آبی است!

گوگل در اکتبر گذشته، در نسخه آزمایشی بتا قابلیت‌های جدیدی اضافه کرد که در برنامه‌های شخص ثالث پیام رسان های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این پلتفرم علامت ارسال پیام که شامل: پیام ارسال شده، تحویل داده شده و خوانده شده می شوند را به سیستم چک مارک بتا اضافه کرد. یک دایره با علامت تیک درون آن، نشان می دهد که پیام ارسال شد. دو دایره جدا با علامت تیک بیانگر دریافت پیام در مقصد است. اگر این دو دایره روی هم قرار بگیرد به این معنی است که کاربر پیام شما را خوانده است.

علامت چک پیام
ردیاب اندروید معتقد است که گوگل نسخه های آزمایشی بتا را برای کاربران بیشتری منتشر کرده است. به عنوان مثال، کاربران گوشی های اندرویدی Pixel 6 Pro مجهز به Android 13 QPR2 Beta 2.1می توانند این تغییرات را مشاهده کردند. اما چطور می توان فهمید که گوشی اندرویدی ما این امکانات را دریافت کرده است؟!! کافی است از طریق تلفن خود یک پیام به یکی از مخاطبین اندرویدی ارسال کنید. البته، مخاطب شما هم باید از برنامه Messenger Google استفاده کند. علامت های ارسال پیام را چک کنید و ببینید این تغییرات در آن‌ها وجود دارد یا خیر! سیستم های پیام رسان شخص ثالث مانند WhatsApp، Messenger و Signal همگی مجهز به قابلیت علامت تحویل پیام هستند.


گوگل در ماه‌های اخیر از اپل درخواست کرد که از قابلیت RSC پشتیبانی کند. این قابلیت کمک می کند تا کاربران اندروید و ios بتوانند با هم در یک سطح پیام رد و بدل کنند. البته، اپل طبق معمول با این درخواست مخالفت کرد.


سرویس پیام‌رسان RCS سرویس جدیدی است که به مرور زمان جایگزین سرویس پیام رسان کوتاه متنی می شود. این سرویس جدید قابلیت‌های جالبی مانند اطلاع از خوانده شدن پیام‌ها، ارسال عکس و ویدیو، ارسال پیام‌های متنی بیشتر از 160 کاراکتر و آنلاین بودن مخاطب را ارائه می دهد.


چاپ