تیک آبی توییتر هفته آینده با رنگ های مختلف فعال می شود

شرکت توییتر ایلان ماسک قصد دارد تا جمعه آینده سرویس تیک آبی را با رنگ های مختلف برای افراد حقیقی و حقوقی منتشر کند.

علامت آبی 8 دلاری

طبق گزارش گروه فناوری اطلاعات های فن تک و به نقل از گزارشات اخیر؛ توییتر تصمیم گرفته است تا جمعه آینده سرویس تیک آبی را با رنگ های مختلف برای افراد، شرکت ها و دولت ها عرضه کند. با راه اندازی اولیه ناموفق این سرویس، رشد حساب های جعلی که از هویت افراد مشهور و برندها سوء استفاده کرده بودند به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی Twitter روز جمعه رنگ‌هایی را برای این دسته‌ها معرفی کرد که به ترتیب رنگ طلایی برای شرکت‌ها، خاکستری برای دولت‌ها و علامت آبی برای افراد مشهور استفاده می شود.


وی با بیان این عنوان که "دردناک اما ضروری" است، گفت: "حساب های تایید شده قبل از فعال شدن علامت به صورت دستی احراز هویت می شوند. این سرویس اصلاح شده 8 دلاری به افراد این امکان را می دهد که اگر حساب آن‌ها تأیید شود، یک لوگوی کوچکتر برای سازمان خود دریافت می کنند. هفته آینده توضیحات بیشتر خواهم داد."


این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی روز دوشنبه راه‌اندازی مجدد این سرویس را متوقف کرد. بیشتر بخوانید
کارشناسان پیش بینی می کنند این سرویس بتواند به رشد درآمد توییتر در شرایطی کمک کند که، تبلیغ کنندگان انتشار تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کرده اند. این سرویس اشتراک، در 11 نوامبر به دلیل رشد اکانت های جعلی متوقف شد و ثروتمندترین مرد جهان را مجبور کرد که نشان "رسمی" را به برخی از کاربران بازگرداند.

به عنوان مثال، یکی از کاربرانی که وانمود می‌کرد شرکت داروسازی Eli Lilly and Co است، با انتشار توییت انسولین رایگان سهام این شرکت را کاهش داد و آن را مجبور به عذرخواهی کرد.

این آشفتگی باعث شد چندین شرکت از جمله جنرال موتورز (GM.N) و یونایتد ایرلاینز (UAL.O) تبلیغات را در این پلتفرم متوقف کنند یا تعلیق کنند. به گفته ماسک، با این حال، رشد کاربران توییتر به بالاترین حد خود در چند ماهه اخیر رسیده است.


چاپ