سریعتر مرورگر گوگل کروم را به روز رسانی کنید

هر چه سریعتر برای در امان ماندن از حملات سایبری، مرورگر گوگل کروم خود را به روز رسانی کنید. شرکت گوگل یک به روز رسانی امنیتی جدیدی برای مرورگرهای کروم سیستم عامل های ویندوز و مک منتشر کرده است که، توانست این نقص امنیتی را برطرف کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

chorom 1

گوگل یک به روز رسانی امنیتی برای مرورگر کروم خود منتشر کرد که اشکال روز صفر را برطرف می کند. این مشکل کروم را در ویندوز، مک و اندروید تحت تاثیر قرار می دهد. این نقص می‌تواند منجر به اجرای کد دل خواه و یک آسیب‌پذیری امنیتی جدی شود، بنابراین بهتر است بلافاصله آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید. اشکالات روز صفر به این معنی است که این یک ضعف شناخته شده است و در این مورد، گوگل اعلام کرد که این نقص هم اکنون توسط هکرها، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

گوگل توضیحات بیشتری درباره نحوه عملکرد این اکسپلویت منتشر نکرده، تا اکثریت مردم به‌روزرسانی را انجام داده باشند و احتمال خطر حملات بعدی برطرف شود. این نقص امنیتی با نام CVE-2022-2294 شناسایی شده است و به روز رسانی های CVE-2022-2295 و CVE-2022-2296 این مشکل را بر طرف می کند.


اگرچه جزئیات بیشتری در دسترس نیست، اما معمولا هکرها، از آن سوء استفاده می کنند. بنابراین توصیه می کنیم فوراً Chrome را به روز کنید. این اکسپلویت ممکن است اجازه اجرای کد دلخواه بر روی دسکتاپ شما را به هکرها بدهد، تا دسترسی کامل به رایانه شخصی شما داشته باشند.


این چهارمین باگ صفر روز کروم می باشد که در سال جاری برطرف شده است، با رفع‌های مشکلات قبلی در فوریه، مارس و آوریل که نشان دهنده افزایش تلاش هکرها خواهد بود. بهتر است زمانی که در صفحه About Chromeمرورگر خود هستید، به‌روزرسانی‌های خودکار Chrome را فعال کنید تا در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی شود.

چگونه از خود محافظت کنید
برای نصب آخرین نسخه Google Chrome در Windows یا Mac، برنامه را باز کرده و روی سه نقطه عمودی در بالا سمت راست کلیک کنید تا گزینه‌های بیشتری را ببینید. در منوی راهنما، About Chrome را انتخاب کرده تا اطلاعات مربوط به مرورگر را ببینید. در بیشتر موارد، Chrome به‌طور خودکار فرآیند به‌روزرسانی را شروع می‌کند، به طوری که برای تکمیل نصب، تنها به راه‌اندازی مجدد نیاز است. اگر دکمه به‌روزرسانی ظاهر شد، روی آن کلیک کنید، سپس برنامه را مجدداً راه‌اندازی کنید تا مرورگر را از خطر حملات سایبری ایمن کنید.
اگر آخرین نسخه از قبل نصب شده باشد، به روز رسانی لازم نیست و همه رایانه ها تحت تأثیر قرار نمی گیرند. بیشتر بخوانید

کانال Chrome Stable در Windows و Extended Channel در Windows و Mac به بروزرسانی نیاز دارند. کروم به‌طور پیش‌فرض روی کانال Stable است که برای اکثر کاربران بهترین است و کمترین مشکل را دارد.


چاپ