به روز رسانی جدید اپل به مدت زمان شارژ باتری مک بوک کمک میکند.

یک مشکل در macOS 12.2 وجود دارد که به طور ناخواسته به دستگاه‌های بلوتوث شما اجازه می‌دهد باتری مک‌بوک را در شبانه روز خالی کنند!

سیلیکون اپل- Apple System on Chips (Apple Ax)) { سامانه ای ست که روی تراشه‌های محصولات اپل مانند آیفون، آیپد، آیپاد و اپل تی‌وی به‌کار می رود} به دلیل کارایی که دارا می باشد، بین کاربران شناخته شده است، و در نتیجه با وجود این تراشه امکان استفاده طولانی مدت از مک بوک بدون نیاز به شارژ مجدد وجود دارد. با این حال، اخیراً، به نظر می رسد که مک بوک ها در مدلهای مختلف به سرعت در حال کاهش مدت زمان استفاده از شارژ هستند(شارژ مجدد در مدت زمان بسیار کم). ممکن است مک بوک کاملا شارژ شده خود را روشن و در حال استفاده ناگهان شارژ تمام کنید، حتی بدون اینکه توضیح واضحی در مورد دلیل آن داشته باشد.
و اما در این مطلب (های فن تک) نه تنها علت اینکه چرا این مشکل اتفاق می افتد را بیان میکند ، بلکه راه کاری برای برطرف کردن آن نیز به شما آموزش می دهد

08ba2bed62ee8aaae049fefc5094cc75

ظاهرا که خطا در macOS 12.2 است.زیرا به روز رسانی که اپل در 26 ژانویه(بهمن و اسفند) منتشر کرد، هم در دستگاه‌های سیلیکونی اپل و هم در دستگاه‌های مبتنی بر اینتل به طور ناخواسته شامل یک مشکل تخلیه باتری بود،به نحوی که بصورت مکرر دستگاه‌های بلوتوث مک‌بوک را فعال میکند و باعث تخلیه بیش از حد باتری می‌شوند، این در حالی است که دستگاه مک بوک باید در حالت خواب باید انرژی را صرفه جویی کند. ولی با این اشکال بوجود آمده اگر اکنون مک بوک را تا 100% شارژ کنید و آن را از برق بکشید، و بخوابید زمانی که از خواب بیدار شوید با باتری خالی دستگاه خود روبرو می شوید، همه اینها به این دلیل است که AirPods، Magic Mouse یا سایر دستگاه های متصل بلوتوث،شما می خواستند در تمام طول شب ارتباط بلوتوثی خود را ادامه دهند.
تا به حال، بهترین توصیه این بود که بلوتوث را در حالی که مک را می بندید، غیرفعال نمایید هرچند که این موضوع زیاد خوشایند نیست. البته اکنون اپل macOS 12.2.1 در تاریخ 10 فوریه منتشر کرد. جدای از اینکه به‌روزرسانی‌های امنیتی، نسخه 12.2.1 یک تغییر جدید دارد، باگی که باعث این میشد که شارژ باتری بلوتوث را از بین می‌برد.اصلاح شد.
چگونه از خالی شدن باتری مک بوک خود در طول شب جلوگیری کنیم؟
برای دانلود و نصب macOS 12.2.1، System Preferences را باز کرده، سپس بر روی Software Update را کلیک کنید و به Mac خود اجازه بارگزاری دهید ، سپس روی Update Now کلیک کنید. اگر «Automatically keep my Mac upd date» را فعال کرده باشید، این به روز رسانی به خودی خود در زمان مقرر نصب می شود. این به‌روزرسانی برای همه مک‌های واجد شرایط macOS Monterey در دسترس است، اما این برنامه خاص تنها مختص به مک‌بوک‌ها می باشد ، چرا که iMacs، Mac mini، و Mac Pros باتری ندارند.
البته، این رزولوشن فرض می‌کند که تنها مشکل باتری مک‌بوک شما، اشکال ناشی از macOS 12.2 است، و اگر متوجه شدید، پس از به‌روزرسانی مک، باتری شما همچنان در طول شب خالی می‌شود، باید به عیب‌یابی مشکل ادامه دهید.چراکه احتمال می رود شما به یک باتری جدید در دستگاه خود نیاز داشته باشید.، که بسته به مدل مک بوک، می تواند یک ارتقا رایگان از طریق اپل باشد.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ