ویژگی مرموز Community برای واتس آپ

نسخه‌ی بتای جدید واتس‌اپ نشان می‌دهد که این اپلیکیشن پیام‌رسان قرار است به‌زودی میزبان تغییرات مهمی در راستای بهبود تجربه‌ی کاربری شود.

اخیراً واتس اپ در حال کار بر روی افزودن بسیاری از ویژگی های جدید است. با توجه به کد APK که توسط توسعه دهندگان ایکس‌دی‌ای XDA انجام شده است، جدیدترین پیشرفتی که برنامه پیام رسانی محبوب قرار است به دست آورد، Community" "نامیده می شود. گفته می شود که این ویژگی جدید که واتس اپ روی آن کار می کند با قابلیت Groups همراه می شود.
توسعه دهندگان ایکس‌دی‌ای-XDA-Developers در جدیدترین نسخه بتا برای WhatsApp، نسخه )2.21.21.6( گزینه ای در مورد ویژگی ای به نام Community""یافته اند. ظاهراً ویژگی جدید با ویژگی گروه موجود همپوشانی دارد ، اما اشاره هایی که از کد می شود این است که Community فقط نام جدیدی برای Groups نیست، این ویژگی در کنار گروه های واتس آپ وجود دارد.
توضیحات ویژگی های موجود در کد نیز به احتمال وجود این دو ویژگی در نسخه بعدی برنامه اشاره می کند. به خاطر داشته باشید که اشکال APK به این معنا نیست که این ویژگی به عنوان بخشی از یک به روزرسانی آینده به حساب می آید زیرا هنوز اجرا نشده یا حتی آزمایش نشده است و ممکن است توسعه دهندگان تصمیم به حذف آن بگیرند.
اشکال APK دقیقاً مشخص نمی کند که این ویژگی چه خواهد بود، فقط اشاره به وجود آن دارد و می تواند توسط WhatsApp توسعه یابد. XDA حدس می زند که جامعه احتمالاً می تواند یک عملکرد رسانه ای اجتماعی باشد که خود برنامه پیام رسانی است، چیزی شبیه یک گروه فیس بوک.
این امکان وجود دارد که یک Community واتس آپ میزبان بیش از یک گروه WhatsApp در داخل خود باشد، یا حتی یک کانال اختصاصی برای سرپرستها برای پیام داشته باشد. علاوه بر این، پستهای انجمن احتمالاً ممکن است پاسخهای موضوعی اعضای مختلف انجمن را نیز داشته باشند.

whasss

با این حال، از آنجا که این حدس و گمان است و این ویژگی در مراحل اولیه توسعه خود است، ممکن است این ویژگی جدید نباشد، بلکه راهی برای تغییر نام گروه ها به انجمن باشد. هیچ بازه زمانی مشخصی وجود ندارد که مشخص شود این ویژگی به طور کامل توسعه داده شده یا برای آزمایش بتا یا حتی برای عموم مردم در دسترس است.
واتس اپ دائماً در حال بهبود مجموعه ویژگی های خود است و بسیاری از ویژگی های جدید که توسعه دهندگان آن روی آن کار می کنند، در نسخه های بتا برنامه پیام رسانی محبوب ظاهر شده است. برنامه آزمایشی بتا برای WhatsApp مدتی است که بسته شده است، اما ویژگی های جدیدی که در نسخه بتا کشف شده است در نهایت راه خود را برای انتشار رسمی جهانی باز می کند.
پیش از این، یک ویژگی بسیار مفید مربوط به حریم خصوصی برای بتاتسترهای iOS منتشر شد. این ويژگی پشتیبان‌گیری رمزگذاری‌شده سرتاسری بود. این ویژگی باعث می‌شود پشتیبان‌گیری‌های انجام‌شده به‌صورت رمزگذاری‌شده در فضای ابری آپلود شوند؛ به این معنی که هیچ‌کس، حتی خود واتساپ، نمی‌تواند به داده‌های شما دسترسی پیدا کند. این یک قابلیت مهم امنیتی است که اگر یکی از اعضای گروه تسترهای واتساپ باشید، برای شما فعال می‌شود. در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد دسترسی عمومی این ویژگی برای همه کاربران خواهیم بود.
یکی دیگر از ویژگی های مفید که مدتی را در آزمایش بتا گذراند، پشتیبانی از چند دستگاه بود، با امکان اتصال حداکثر چهار دستگاه به یک حساب WhatsApp و امکان چت و برقراری ارتباط با استفاده از برنامه در دستگاه دیگر حتی اگر تلفن شما متصل به اینترنت نیست این قابلیت پشتیبانی از چند دستگاه در حالت بتا است، اما برای همه افرادی که دارای حساب WhatsApp هستند در دسترس قرار گرفته است، بنابراین حتی افرادی که در برنامه آزمایش بتا نیستند می توانند آن را آزمایش کنند.

A Community feature for WhatsApp is reportedly in the works

WhatsApp همچنین بر روی یک برنامه جدید آپ کار می کند که از صفحه بزرگتر iPad یا تبلت استفاده می کند. طبق گزارشات، WhatsApp در برنامه ای که مخصوص استفاده از تبلت های iPad یا Android طراحی شده است پیشرفت کرده است.
با تمام این تفاسیر ویژگی های واتس اپ در حال توسعه است که باید منتظر آن باشیم و ببینیم این اپلیکیشن چه برنامه ای برای کاربران خود دارد.

های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ