نبود تراشه تولید ایکس باکس و PS5 دشوار میکند

در سال گذشته، کمبود تراشه باعث ایجاد فشار در بسیاری از صنایع از جمله صنایع مختلف از جمله صنعت بازی‌های ویدیویی شده است.

پت گلینسر به عنوان مدیرعامل شرکت اینتل، پیش‌بینی می‌کند که کمبود تراشه تا سال ۲۰۲۲ وجود دارد و مشکلات عرضه نیز تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. گلینسر درباره این موضوع می‌گوید: «گرچه من انتظار دارم که کمبودها در نیمه دوم سال کاهش یابد؛ اما حداقل یک تا دو سال دیگر طول می‌کشد تا صنعت قادر به پاسخگویی کامل نسبت به نیازها و تقاضا باشد.»
این اولین باری نیست که راجع به باقی ماندن طولانی مدت مشکل کمبود تراشه صحبت میشود. در ماه می، جنسن هوانگ به عنوان مدیرعامل انویدیا، راجع به کمبودهای عرضه RTX 30 صحبت کرد. او گفت پیش‌بینی می‌کند که این مشکل تا نیمه دوم سال جاری ادامه داشته باشد. در همان ماه مدیر مالی سونی، هیروکی توکوی، اذعان داشت که این شرکت انتظار دارد محدودیت‌های عرضه کنسول پلی استیشن ۵ تا سال ۲۰۲۲ به طول بیانجامد.

unnamed

با توجه به مشکل کمبود تراشه در سراسر جهان، تقاضای کنسول‌های بازی و سخت‌افزارها در تعداد بالا بسیار دشوار شده است. بیشتر این اقلام در درجه اول به صورت آنلاین فروخته می‌شوند؛ در حالی که برخی از خرده فروشان، اقلام منتخب را در فروشگاه‌ها فروخته‌اند. در نتیجه عرضه بسیار محدود شده و نمی‌تواند پاسخ تقاضای ناگهانی و بسیار زیاد خریداران را بدهد.
در ماه فوریه برای کمک به کاهش این کمبودها، دولت بایدن با امضا کردن یک فرمان اجرایی، متعهد شد تا مشکلاتی که باعث شده‌اند تا کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیک به شدت کمیاب بمانند را بررسی کند. اما فراتر از بحث کمبود تراشه، موضوع کنترل قیمت‌هاست. بسیاری از GPUهای شاخص و کنسول‌های نسل جدید، صدها دلار بالاتر از قیمت خرده فروشی‌های پیشنهادی خود هستند.
باید صبرکرد و دید این مشکلات تا چه زمانی ادامه خواهند داشت. رفع مشکل کمبود تراشه و توازن در مبحث عرضه و تقاضا در کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیک، می‌تواند به نفع تولیدکننده‌ها، کمپانی‌های سازنده و همچنین کاربران باشد.

های فن تک از شما دعوت میکند،دیدگاه خود را در ارتباط با این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ