مشخصات پردازنده گوشی های سری Nova 12هواوی فاش شد!

با وجود این که تا زمان برگزاری رویداد آنپکد گوشی های سری Nova 12 هواوی چیزی نمانده است، فاش شدن مشخصات پردازنده آن در این ساعات پایانی همه را غافلگیر کرد.

نوا12 هواوی

شرکت چینی هواوی شمارش معکوس خود را برای برگزاری رویداد آنپکد سری دوازدهم گوشی های پرچمدار Nova آغاز کرد. این مراسم قرار است در 26 دسامبر 2023 یعنی فردا برگزار شود. به احتمال زیاد سری 12 در چهار نسخه Lite، استاندارد، حرفه ای و اولترا به بازار عرضه خواهد شد. اطلاعات زیادی در مورد مشخصات آن به بیرون درز پیدا کرد اما، آخرین آن که به تازگی منتشر شد مربوط به پردازنده نسل بعدی هواوی می شود.

طبق گزارش جدید، نسخه پایه Huawei Nova 12 Lite به پردازنده Snapdragon 778 4G شرکت کوالکام مجهز است. نسخه نوا 12 پرو نیز با پردازنده جدید Kirin 8000 با قابلیت پشتیباتی از اتصال 5G معرفی می شود. تصویر جدیدی که از نسخه حرفه ای امروز منتشر شد هم این خبر را تایید می کند. افشاگر معروف در مورد نسخه نوا 12 اولترا هم گفت که هواوی در نسخه ممتاز سری جدید از پردازنده Kirin 9000 SL استفاده کرده است. هیچکدام از گوشی های قبلی Huawei به این تراشه مجهز نشده بود. به احتمال زیاد تراشه 9000 SL همان نسخه آندرکلاک شده پردازنده Kirin 9000S است. دو نسخه پرو و اولترا به نظر می رسد از نظر اندازه نمایشگر، دوربین سلفی و دوربین پشتی مشابه هم هستند.

پردازنده نوا12 هواوی

هر دو گوشی به صفحه نمایش OLED خمیده 6.78 اینچی با وضوح k 1.5، دوربین جلوی دوگانه آن 60 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی و یک دوربین سه گانه پشتی با قابلیت OIS 50 مگاپیکسلی مجهز است. هر دو گوشی از فناوری ارتباطات ماهواره ای دو طرفه و شارژ سریع 100 واتی پشتیبانی خواهند کرد.

گوشی Huawei Nova 12 Lite به صفحه نمایش OLED مجهز خواهد بود که با اسکنر اثر انگشت یکپارچه شده است. یک دوربین 60 مگاپیکسل در جلو و یک دوربین 50 مگاپیکسل در قاب پشتی قرار دارد. علاوه بر این، این دستگاه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز خواهد داشت.


چاپ