قیمت و مشخصات داک مایکروسافت سرفیس Thunderbolt 4

مایکروسافت به تازگی از داک سرفیس Thunderbolt 4  رونمایی کرد. برای استفاده از این دستگاه 300 دلاری نیازی نیست که رایانه شما حتما از نوع سرفیس باشد!

داک سرفیس Thunderbolt 4

براساس گزارش اینگجت؛ شرکت مایکروسافت هاب های مختلفی تولید می کند. اما در این میان اگر شما نیاز به یک هاب پرسرعت و با دوام دارید، آخرین نسخه آن می تواند گزینه مناسبی باشد. این شرکت به تازگی از یک داک Surface Thunderbolt 4رونمایی کرده است. داک جدید از چهار پورت سریع Thunderbolt 4 یا چهار پورت USB4.0 برای اتصال لپ تاپ یا تبلت استفاده می کند. پهنای باند آن برای اتصال دو نمایشگر 4K با فرکانس 60 هرتز کافی است. این داک با برق 96 واتی می تواند لپ تاپ ها را هم شارژ کند.

تعداد پورت های داک سرفیس Thunderbolt 4

داک جدید ترکیبی از پورت‌های مدرن و قدیمی است. از مجموع پورت های آن دو پورت از نوع USB-C، دو پورت از نوع USB-A، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری و یک درگاه اترنت 2.5 گیگابیت بر ثانیه می باشد. شما می توانید پورت اترنت را در قسمت پشت دستگاه ویک پورت USB-C و یک پورت USB-A را در قسمت جلوی دستگاه مشاهده کنید. بنابراین، اتصال یک USB یا تلفن نباید کار خیلی سخت باشد. قابلیت نشانگرهای لمسی در پشت دستگاه امکان یافتن پورت‌ها را برای افراد مختلف آسان‌تر می‌کند و علاوه بر این، می تواند 20% از پلاستیک مصرفی در ساخت بدنه را کاهش دهد. تنها عیبی که می توان در این دستگاه پیدا کرد، نبود شیار کارت خوان SD است.

شاید برای شما سئوال مطرح شود: اگر از داک بتوان برای اتصال هر رایانه شخصی غیر سرفیس استفاده کرد، پس چرا از همان اول اعلام نشد؟! درست است که مایکروسافت داک را ابتدا مخصوص لپ تاپ سرفیس 5، لپ تاپ سرفیس استودیو و سرفیس پرو 9 مبتنی بر اینتل طراحی کرد اما، برای دستگاه های دیگر محدودیت قائل نشد. بنابراین، هر رایانه ای که دارای پورت Thunderbolt 4 /USB4 باشد می تواند از این دستگاه استفاده کند. شما حتی می توانید یک مک بوک پرو را هم به آن وصل کنید.

دستگاه داک Surface Thunderbolt 4 امروز در فروشگاه اینترنتی مایکروسافت با قیمت 300 دلار عرضه می شود. قیمت دستگاه نسبت به مدل های موجود در بازار گران تر به نظر می رسد ولی، نسبت به مدل های قوی تر تفاوت چندانی ندارد.


چاپ