فیلیپس از مانیتور گیمینگ 42 اینچی 4K OLED رونمایی کرد

شرکت فیلیپس به تازگی از مانیتور گیمینگ 42 اینچی با نمایشگر OLED و وضوح4K رونمایی کرد.

مانیتور جدید گیمینگ فیلیپس

براساس گزارش tomshardware ؛ فیلیپس مانیتور گیمینگ evnia سایز 42 اینچی خود را که مخصوص بازی است، معرفی کرد. مانیتورهای پرچم دار سری 8000 مجهز به فناوری Ambiglow هستند. فناوری Ambiglow از دیودهای LED نورانی RGB برای روشنایی استفاده می کنند.

مانیتورجدید Philips Evnia 42M2N8900 امکانات خیلی خوبی را به کاربران ارائه می دهد. از امکانات جالب آن می توان به صفحه‌نمایش‌های OLED اشاره کرد که از لحاظ کیفیت تصویر، کنتراست و زمان پاسخ‌دهی بسیار معروف هستند. این شرکت هلندی اعلام کرده است که این پنل ها با پوشش های ضد انعکاسی که دارند می توانند رنگ ها را تا ۹۸٫۵ درصد از فضای رنگی DCI-P3 و ۱۳۱٫۳ درصد از فضای رنگی DCI-P3 گسترش دهند. نسبت کنتراست آن ها 1,500,000:1 و مدت زمان پاسخگویی 0.1ms GtG می باشد.

اجرای بازی در مانیتور گیمینگ

این مانیتورها مخصوص بازی طراحی شده است بنابراین، باید عملکرد آن را در زمان اجرای بازی دید. این مانیتورها با نرخ تازه سازی 138 هرتز و کوتاه ترین زمان پاسخ دهی می تواند برای گیمرها خیلی جذاب باشد. البته این نرخ تازه سازی با استانداردهای سال 2023 همخوانی ندارد زیرا، بیشتر مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار از نرخ تازه سازی بیشتری استفاده می کنند. اما به این نکته دقت کنید، برای مانیتورهای 4K با این وضوح تصویر و نرخ رفرش به کارت گرافیک قدرتمندی نیاز است تا بتوانند بازی ها را با فرکانس 120 هرتز اجرا کنند.

پورت های مانیتور گیمینگ فیلیپس

در نهایت، مانیتور Evnia 42M2N8900 به قابلیت همگام سازی نرخ تازه سازی مجهز است تا از بروز وقفه در اجرای بازی جلوگیری کند. به همین علت، می تواند حین اجرا بین فرکانس های 48 تا 138 هرتز بدون سر و صدا سوئیچ کند. فیلیپس ادعا می کند که این مانیتور به فناوری SmartImage مجهز است که به احتمال زیاد تنظیماتی را برای هیستوگرام تصویر در ژانرهای مختلف بازی خواهد داشت. نور پس زمینه سه طرفه Philips Ambiglow می تواند برای گیمرها خیلی جالب باشد زیرا آن ها را می تواند محو نورپردازی واکنشی RGB کند. علاوه بر پورت های ورودی های HDMI 2.0، Displayport 1.2 و mini DisplayPort این مانیتور یک پورت USB-C نیز دارد. زمان عرضه و قیمت نهایی مانیتورهای Philips 436M6VBPAB هنوز معلوم نیست.


چاپ