بهترین مانیتورهای اولتراواید سال 2022

اگر به دنبال یک تجربه دسکتاپ جدید هستید، با ارتقای مانیتور خودتان به یک مدل فوق عریض و به ویژه در حالت منحنی، تصویر همه جانبه تری را حین بازی تجربه کنید. به علاوه، این مانیتورها فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند بنابراین، برای استفاده در محل کار و موارد دیگر عالی به نظر می رسند.


هنگام انتخاب یک مانیتور جدید، باید دقت کنیم که مانیتور از نظر اندازه و وضوح تصویر قابلیت‌های همگام سازی با کارت گرافیک رایانه ما را دارد یا خیر! ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین مانیتورهای اولتراواید موجود در سال 2022 بپردازیم، پس تا انتهای مطلب با های فن تک همراه باشید. ابتدا از مانیتور سامسونگ CJ791 شروع می کنیم:

MANITOR 1
مانیتور اولتراواید سامسونگ مدل CJ791

بهترین مانیتور فوق عریض دارای انحنا برای بازی

مزیت   معایب

طراحی عالی 34 اینچی

 

 

بدون پشتیبانی از USB C

 

 

 پشتیبانی از FreeSync  
 کیفیت تصویر عالی  

 

چه ویژگی باعث شده این دستگاه را برای خرید به شما پیشنهاد کنیم؟ یکی از بهترین نمونه های یک مانیتور ultrawide  موجود در بازار به حساب می آید.

برای چه کسانی کاربرد دارد؟ هر کسی که دوست دارد برای بازی یا هر کار دیگری از یک مانیتور عریض استفاده کند. 

ویژگی های نمایشگر سامسونگ مدل CJ791:
این مانیتور 34 اینچی، یکی از تجهیزات سخت افزاری رایانه‌های رومیزی است. طراحی آن ساده، شیک و در عین حال حرفه ای است. قاب و پایه این نمایشگر منحنی به این جذابیت اضافه کرده است. شما می توانید به راحتی آن را در کنار یک رایانه رومیزی لوکس که با چراغ های LED تزئین شده قرار دهید یا از آن در یک محل کار قدیمی که گرد و غبار زیادی دارد، استفاده کنید. حتی اگر بخواهید می توانید آن را به دیوار نصب کنید. این مانیتور با پایه های VESA هم سازگار است.

سامسونگ CJ791، کیفیت تصویر فوق العاده ای دارد. این مانیتور دارای نرخ تازه سازی 100 هرتز و FreeSync AMD می باشد. علاوه بر این دارای یک پورت DisplayPort، یک پورت HDMI، دو پورت Thunderbolt3 و دو پورت USB A نیز می باشد.

به طور کلی، این سطح از کیفیت در یک صفحه نمایش استاندارد 16:9 فوق العاده است. در واقع، دیدن یک صفحه نمایش منحنی بزرگ در اندازه 21:9 یک اتفاق بی نظیر به نظر می رسد. سامسونگ هیچ نیازی به طراحی پر زرق و برق ندارد. اندازه و وضوح تصویر، آن را به خودی خود به یک نمایشگر نامبر وان تبدیل می کند.

 

MANITOR 2

مانیتور اولتراوید Alienware AW3420DW

مناسب ترین مانیتور فوق عریض برای بازی

 مزیت   معایب
نرخ نوسازی بومی 120 هرتز

 

ممکن است برای برخی از گیمرهای حرفه ای خیلی کوچک باشد.

 

 پنل منحنی برای بازی  
 حالت های از پیش تعیین شده دستی آسان  
 پشتیبانی از G Sync  

 

 می باشد.چه ویژگی باعث شده این دستگاه را برای خرید به شما پیشنهاد کنیم؟ یکی از بهترین مانیتور گیمینگ فوق عریض .

برای چه کسانی کاربرد دارد؟ گیمرهایی که دوست دارند بازی های خود را در صفحات بزرگ تر تماشا کنند. .

ویژگی های مانیتورAlienware AW3420DW:

مانیتور فوق عریض 34 اینچی Alienware Dell یک مانیتور مخصوص بازی طراحی شده است زیرا، هر چیزی که یک گیمر به آن نیاز داشته باشد را، دارد. وضوح تصویر آن 3440 x 1440 می باشد که با یک پنل IPS منحنی (1900R) به شما رنگ‌های غنی و زوایای دید وسیع را ارائه می دهد. حداکثر روشنایی این پنل 350 نیت و نسبت کنتراست 1000:1 است. این ویژگی ها، باعث می شود تصاویر شما عالی به نظر برسند.

AW3420DW دارای شش دکمه فیزیکی برای تنظیماتی مانند اورکلاک خودکار، تثبیت تاریکی، کنترل روشنایی و کنتراست می باشد. در قسمت پایین نمایشگر، یک جک خروجی، یک جک هدفون، پنج درگاه USB، ورودی DisplayPort1.2 و ورودی HDMI1.4 را خواهید دید.

مطابق با روال قبلی Alienware، نوارهای LED قابل تنظیم روی بخش های زاویه‌دار در پشت و پایه قرار گرفته‌اند. لوگوی محبوب این برند نیز در قاب پشتی به زیبایی آن اضافه کرده است. حاشیه های مانیتور در قسمت جلویی مشکی و در قسمت پشتی تیتانیومی می باشد.

در نهایت، Alienware AW3420DW از فناوری جدید G-Sync انویدیا برای نرخ فریم صاف و بدون وقفه استفاده می کند. علاوه بر این، دارای نرخ تازه سازی 120 هرتز و زمان پاسخگویی دو میلی ثانیه است. این مانیتور نسبت به مدل قبلی که نرخ تازه سازی 100 هرتز و زمان پاسخ گویی 4 میلی ثانیه داشت، 100 دلار ارزان تر می باشد.

MANITOR 3

مانیتور اولتراوید LG 34WK95U-W

بهترین مانیتور فوق عریض با رزولوشن بالا

مزیت    معایب
 طراحی جذاب و مینیمالیستی  بسیار گران 
 موقعیت بندری مناسب  بدون نرخ تازه سازی یا همگام سازی تطبیقی
 استفاده آسان از منوها  مدت گارانتی کم
 کیفیت تصویر پیشرو در کلاس  

 

چه ویژگی باعث شده این دستگاه را برای خرید به شما پیشنهاد کنیم؟ به دلیل وضوح بالای آن، جزئیات را کامل نمایش می دهد.

برای چه کسانی کاربرد دارد؟ ویراستاران، عکاسان، و کسانی که از ultrawide برای خلق تصاویر باکیفیت استفاده می کنند.

ویژگی مانیتور LG 34WK95U-W:

اگر به یک پنل فوق عریض بدون کاهش وضوح تصویر نیاز دارید، این مدل ال‌جی از هر دو ویژگی پشتیبانی می کند. این مانیتور، دارای یک پنل نانو IPS با وضوح تصویر 5120 در 2160 می باشد بنابراین، می تواند ازحالت نمایش HDR پشتیبانی کند. این صفحه نمایش به صورت مسطح طراحی شده است و برای محیط های کاری، گزینه مناسبی می باشد.

در مورد پورت های اتصال آن جای نگرانی نیست. صفحه نمایش ال جی دارای یک پورت Thunderbolt3 ، یک پورت USB C، دو پورت HDMI، یک پورت DisplayPort، یک پورت USB A upstream و دو پورت USB A downstream است.

تنها اشکال آن، این است که قابلیت نصب روی دیوار را ندارد. اگر بخواهید آن را بر روی دیوار نصب کنید احتمال دارد پورت ها از دسترس خارج شوند. علاوه بر این، می تواند استفاده در جوی استیک را با مشکل مواجه کند و شما مجبور شوید تنظیمات آن را تغییر دهید. با کمک جوی استیک، می توانید حالت های تصویر یا رنگ ها را تنظیم کنید.
آزمایش‌ها نشان می‌دهد که علاوه بر وضوح بالا، مانیتور LG 34WK95U W از 90 درصد طیف رنگی AdobeRGB پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای خطای رنگی 1.1 و منحنی گاما 2.2 است که، نسبت به مانیتورهای دیگری که بررسی کردیم بالاتر است.
با همه این موارد، به دلیل نرخ به‌روزرسانی استاندارد 60 هرتزی برای اجرای همه بازی ها گزینه مناسبی نیست. به غیر از این نیز، این نمایشگر از فناوری FreeSync یا G Sync پشتیبانی نمی کند.

MANITOR 4
مانیتور Acer Predator Gaming X34

بهترین مانیتور اولتراید مخصوص گیمرها

 مزیت معایب 
 یک بازی فوق‌العاده جامد بدون قیمت‌های بال  

بزرگترین صفحه نمایش منحنی موجود نیست.

 

 می تواند تا 180 هرتز اورکلاک کند  
 پشتیبانی از G Sync  

 

چه ویژگی باعث شده این دستگاه را برای خرید به شما پیشنهاد کنیم؟  گزینه خوبی برای گیمرهایی است که به دنبال یک مانیتور خمیده با برد متوسط به بالا هستند.

برای چه کسانی کاربرد دارد؟ گیمرهایی که به نمایشگرهای فوق عریض یا اولتراواید علاقه دارند.

ویژگی های مانیتور اولتراواید Acer Predator Gaming X34 :

Predator یک مانیتور فوق عریض میان رده عالی است که مخصوص بازی طراحی شده است. علاوه بر این، گیمرهایی که نمی‌خواهند برای یک مانیتور بیشتر از 1000 دلار خرج کنند اما در عین حال، به یک مانیتور 34 اینچی علاقه مند هستند می تواند گزینه خیلی خوبی باشد. این دستگاه دارای وضوح 3440 x 1440 QHD است و از فناوری G Sync پشتیبانی می کند. مانیتور Acer دارای نرخ تازه سازی 180 هرتز است و طیف رنگی را با پوشش 98 درصدی ارائه می دهد.

به لطف پنل IPS، صفحه نمایش ایسر از نظر زاویه دید برای کار و بازی فوق العاده است. علاوه بر این، از DisplayHDR 400 پشتیبانی می کند. این مانیتور، هشت حالت مختلف بازی دارد. پورت های آن شامل DisplayPort 1.4، HDMI 2.0، USB C و USB A 3.0 هستند.


چاپ