آموزش تبدیل پورت لایتنینگ آیفون 13 اپل به پورت USB- C

پورت های آیفون 13 به طور معمول از نوع پورت لایتنینگ هستند. اما اتحادیه اروپا، با تصویب قانونی همه سازندگان گوشی های هوشمند را ملزم به استفاده از پورت USB- C کرده است. این خبر بدی برای صاحبان آیفون13 خواهد بود...

پورت USB-C در آیفون13
اما نگران نباشید، اگر تجهیزات مناسب داشته باشید می توانید پورت های لایتنینگ را به پورت های USB- C تبدیل کنید. اما، چطوری؟! برای یافتن پاسخ این سئوال تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.


شما ایرپادهای دارای USB C را دیده‌اید. حالا یک دانشجوی مهندسی رباتیک به نام پیلونل با پخش ویدئویی در یوتیوب خبر هیجان انگیز ساخت اولین آیفون 13 جهان را با پورت USB- C را منتشر کرده است. او دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رباتیک در موسسه فناوری فدرال سوئیس، EPFL است. او در گذشته نیز کارهای خارق العاده زیادی انجام داد مانند اصلاح پایه اتومبیلی برای گوشی گلکسی فولد سامسونگ. او توانست با استفاده از یک حالت چاپ سه بعدی به شارژر بی سیم اتومبیل شیائومی اجازه دهد تا با گوشی گلکسی فولد بتوانند کار کند.


پیلونل در پروژه جدید خود موفق شد با روش مهندسی معکوس برد C94 مخصوص اپل، برد PCB مخصوص خود را طراحی کند. پیلونل با انتشار یک ویدئو به طور کامل توضیح می‌دهد، چگونه توانست کانکتور C94 را مهندسی معکوس کرده و PCB طراحی شده خود را داخل این گوشی جدید اپل قرار دهد.
این اولین آیفون 13 جهان محسوب می شود که دارای پورت USB C است. این گوشی قابلیت هایی مانند پشتیبانی از شارژ سریع، انتقال داده و حتی قابلیت برگشت کابل را دارد. البته لازم نیست نگران این موضوع باشید که، کدام جهت آن را باید به شارژ وصل کنید.


چگونه کار می کند؟ Restore Technique با استفاده از یک برد C94 پورت Lightning به USB C تبدیل شده و سپس آن را همراه با یک پورت USB C در آیفون حک کرد. قبل از انجام این کار در خانه، فقط باید بدانید بخش هایی از مراحل آن پیچیده است مانند ذوب کردن کانکتورهای لایتنینگ یا جدا کردن دقیق کابل‌های 0.5 میلی‌متری به منظور قرار دادن پدهای 0.6 میلی‌متری.

اتحادیه اروپا با تصویب قانون جدید همه گوشی‌هایی که بعد از پاییز 2024 به بازار عرضه خواهند شد را، ملزم به استفاده از پورت شارژ USB C کرده است. این مقاله می تواند به شما یک دید کلی در مورد نحوه شارژ سری آیفون 15 بدهد.


چاپ