اطلاعات کامل اندروید 12L

اندروید 12L، نسخه‌ای از سیستم‌عامل گوگل است که برای ارائه بهترین تجربه هنگام استفاده کاربر از گوشی هوشمند و تبلت را ارائه میدهد.


گوگل سرانجام اندروید 12L را معرفی کرد، سیستم عاملی که هدف آن ایجاد تجربه اندروید 12 برای دستگاه های صفحه بزرگ، از جمله تاشوها و تبلت ها است. البته فراموش نکنیم که کاربران کروم بوک chromebook نیز از این به روزرسانی بهره مند خواهند شد.
تا به اکنون، تبلت‌های اندرویدی نسخه‌ای معمولی از سیستم‌عامل را روی صفحه‌ای بزرگ‌تر اجرا می‌کردند. چه تبلت 8 اینچی باشد و چه 12 اینچی، هیچ بهینه سازی برای صفحه نمایش های بزرگتر در اندروید وجود نداشت.
همه اینها با اندروید 12L تغییر می کند. در نهایت ویژگی هایی را برای استفاده کامل از یک صفحه نمایش بزرگتر به ارمغان می آورد. در ادامه مقاله، های فن تک به تمام اطلاعاتی که نسخه جدید اندروید دارا میباشد میپردازد.

Android 12L 1

L مخفف صفحه نمایش بزرگتر است
Android 12L رابط کاربری سیستم را برای استفاده از فضای اضافی روی تبلت اصلاح می کند. وجود این قابلیت استفاده از یک صفحه نمایش بزرگ را برای کارهایی مانند اعلان ها، تنظیمات سریع، صفحه قفل، نمای کلی، صفحه اصلی و غیره آسان تر می کند. گوگل به جای یک مرکز اعلان اتلاف فضا، یک مرکز اعلان دو پانل جدید را روی تبلت‌ها و تاشوها اضافه می‌کند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا اعلان‌های خود را ببینند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و همزمان به تنظیمات سریع نیز نگاه کنند.

android 12l for larger screens 768x768

اکنون صفحه قفل از یک طرح دو ستونی بزرگتر برای برجسته کردن اعلان ها و ساعت استفاده می کند. سایر برنامه ها از جمله تنظیمات نیز بهینه شده اند. گوگل همچنین تعامل با سیستم عامل خود را در صفحه نمایش های بزرگتر آسان تر می کند. برای مثال، الگوی صفحه قفل و کنترل‌های پین در تبلت‌ها اکنون برای دسترسی آسان‌تر در کنار صفحه نمایش داده می‌شوند. برای آوردن پین می توانید روی طرف دیگر صفحه ضربه بزنید
مالتی‌تسکینگ (چندوظیفه ای) بصری و بهره وری بیشتر

android 12l multitasking 768x768

نمایشگرهای بزرگتر به معنای فضای بیشتری برای چندوظیفه بودن است و به شما امکان می دهد بهره وری بیشتری داشته باشید. برای سال‌ها، تبلت‌های اندرویدی فاقد ویژگی‌های بهره‌وری موجود در iPad بودند. Android 12L به شما امکان می دهد در تبلت ها و تاشوها بهره وری بیشتری داشته باشید، با ویژگی هایی که چندوظیفه ای را قدرتمند و بصری می کند.
این به روز رسانی نوار وظیفه iPadOS را قرض می گیرد تا کارها را آسان تر کند. گوگل همچنین برای انجام کارهایی مانند کشیدن و رها کردن برای ورود به حالت تقسیم صفحه و کشیدن انگشت به بالا برای رفتن به خانه، پشتیبانی از حرکات حرکتی را در نوار وظیفه اضافه می‌کند. همچنین یک حرکت جابجایی سریع دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد برنامه‌های اخیر را ورق بزنید، و می‌توانید در هر زمان با فشار طولانی، نوار وظیفه را مخفی یا آشکار کنید.
با Android 12L، اجرای دو برنامه به طور همزمان روی یک صفحه نمایش ساده تر از همیشه است. می توانید برنامه های مورد علاقه خود را مستقیماً از نوار وظیفه به صفحه تقسیم شده بکشید و رها کنید. اگر این سبک شما نیست، می‌توانید از یک عملکرد جدید «Split» در نمای کلی برای شروع حالت تقسیم صفحه با یک ضربه استفاده کنید. گوگل می‌گوید به همه برنامه‌ها اجازه می‌دهد بدون در نظر گرفتن قابلیت تغییر اندازه، وارد حالت چند پنجره‌ای شوند.
بهبود سازگاری
گوگل هر چه بگوید، باز هم برنامه های اندروید هرگز برای نمایشگرهای بزرگتر بهینه نشده اند. این شرکت قصد دارد با اضافه کردن حالت چند ‌پنجره‌ای و ویژگی‌های دیگری که به این مسئله مرتبط هستند، این مشکل را اصلاح کند.

galaxy z fold 3 open in hand back 768x768

به گفته گوگل، بخش بصری و پایداری سیستم‌عامل خود را بهبود داده تا سازگاری بیشتری داشته و اپلیکیشن‌ها بتوانند به‌طور پیش‌فرض باکیفیت بالاتری نمایش داده شوند و آن برنامه ها را به طور پیش فرض بهتر جلوه دهد. این به سازندگان دستگاه اجازه می دهد نسبت ابعاد برنامه را پیکربندی کنند، گوشه های گرد را در پنجره برنامه اعمال کنند و شفافیت نوار وضعیت را تنظیم کنند.
تاریخ انتشار اندروید 12L
Android 12L اکنون در مرحله آزمایش برای توسعه دهندگان دستگاه های منتخبی مانند تبلت Lenovo P12 Pro است. در حال حاضر، گوگل سخت افزار مخصوص به خود را برای آزمایش اندروید 12L ندارد، اما شایعات می گویند پیکسل فولد ممکن است قبل از پایان سال معرفی شود. این شرکت احتمالاً اندروید 12 ال را به نمایش خواهد گذاشت و پس از مارس 2022 با عرضه Pixel Fold، به‌روزرسانی پایداری را منتشر خواهد کرد، درست همانطور که اندروید 12 را در کنار پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو.ر عرضه کرد.


نظر شما های فن تکی های عزیز در ارتباط با اندروید 12L چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.


چاپ