سوپراسپرت آفرود پورشه گمبالا مرسین با ۸۱۸ اسب بخار

پورشه گمبالا مرسین با بدنه فیبر کربنی، سیستم تعلیق سفارشی با کیت افزایش ارتفاع و قیمت بیش از ۵۸۰ هزار دلار

 

در حالی که ما با صبر و حوصله منتظریم پورشه بالاخره با یک Safari-911 ظاهر شود، صحنه بازار پس از فروش آماده است تا این جایگاه را پر کند. شما احتمالاً سهم مناسبی از اتومبیل های اسپرت جک را از Zuffenhausen دیده اید ، اما Marsien جدید بسته ارتقا را به معنای واقعی کلمه به ارتفاعات جدید می برد.
این خودروی سوپراسپرت آف‌رود که توسط مارک فیلیپ گمبالا، پسر مالک فقید شرکت تیونینگ Uwe Gemballa تصور شده، تفسیری مدرن از مدل نمادین پورشه ۹۵۹ است.

marc philipp gemballa marsien 7

نسل ۹۹۲ پورشه ۹۱۱ توربو S که برای استفاده در صحرا تولید شده، دارای فاصله کف خودرو تا سطح زمین ۲۵۰ میلی‌متر (۹٫۸ اینچ) در حالت آف‌رود یا ۱۲۰ میلی‌متر (۴٫۷ اینچ) در حالت رانندگی در جاده است. این خودرو از بدنه‌ای کاملاً فیبر کربنی بهره می‌برد که آلن دروزیه، طرفدار پروپاقرص پورشهُ در مدل مطالعاتی ۹۰۸ طراحی کرد.
مارک فیلیپ گمبالا با همکاری KW Automotive سیستم تعلیق کاملا سفارشی با پیکربندی دوجناغی در جلو به همراه فناوری کمک‌فنر پیستون صلب و سیستم کنترل فعال برای مرسین ارائه داده است. این خودرو از قابلیت تنظیم ارتفاع برای جابجایی بین حالت‌های آف‌رود و جاده‌ای بهره می‌برد؛ درحالی‌که سیستم تعلیق عقب دارای پیکربندی چندمیله‌ای است. کمک‌فنرها در عرض ۲۰ میلی‌ثانیه واکنش نشان می‌دهند تا در هر نوع زمین و شرایط جاده‌ای، خودرو را کنترل کنند.
خودروی سوپراسپرت آفرود مرسین از پیشرانه تخت ۶ سیلندر توئین توربو بهره می‌برد که در حالت پایه ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و هنگام استفاده از توربوشارژرهای به‌روزشده VTG و ریمپ ECU، این مقدار به ۸۱۸ اسب بخار می‌رسد. حداکثر گشتاور مرسین برابر با ۹۳۰ نیوتن‌متر است و این خودرو از اگزوز تیتانیومی Akrapovič بهره می‌برد که به‌طور خاص برای این پروژه ایجاد شده است.
این ابرخودروی آفرود توسط یک موتور تخت شش نفره Ruf با تنظیم توربوی توئین توربو تولید 740 اسب بخار (552 کیلووات) در پیکربندی پایه و هنگام استفاده از توربوشارژرهای VTG به روز شده و به اندازه 818 اسب بخار (610 کیلووات) مجهز می شود. ECU بازسازی شده حداکثر گشتاور برای مارسین برابر با 930 نیوتن متر (686 پوند فوت) است و خودرو مجهز به اگزوز تیتانیوم Akrapovič است که به طور خاص برای این پروژه ایجاد شده است.
مرسین خودرویی همه‌جارو است که از رینگ‌های آلیاژی ۲۰٫۲۱ اینچی همراه با لاستیک‌های اسپرت میشلن برای جاده و رینگ‌های آلیاژی ۱۹٫۲۰ اینچی پیچیده‌شده در لاستیک همه‌جارو برای کاربردهای آف‌رود استفاده می‌کند. با مجموعه رینگ و لاستیک جاده‌ای، سرعت مرسین در ۲٫۶ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. در حالت آف‌رود، حداکثر سرعت مرسین به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود.

به‌عنوان نکته‌ی آخر، مارک فیلیپ گمبالا به هیچ وجه با شرکت تیونینگ گمبالا (Gemballa) ارتباط ندارد و این دو، شرکت‌هایی کاملا متفاوت هستند.
.

های فن تک از شما دعوت میکند،دیدگاه خود را در ارتباط با این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ