استیشن واگن پژو 308 SW مدل ۲۰۲۲

استیشن واگن پژو 308 مدل ۲۰۲۲ با فضای بار بزرگتر و پیشرانه‌های پلاگین هیبریدی و بنزینی و دیزلی رونمایی شد. در اینجا های فن تک مشخصات استیشن واگن پژو 308 را بیان میکند.


بسیاری از مارک های اروپایی هنوز اعتقاد دارند که استیشن واگن در میان مشتریان بالقوه است و محبوبیت دارد. پژو یکی از این خودروسازان است که امروز از نسخه استیشن واگن 308 SW پرزرق و برق خود رونمایی می کند تا با مدل‌های گروه فولکس‌واگن شامل: SEAT Leon Sportstourer اسپرتس‌تورر، Skoda Octavia Combi اشکودا اکتاویا کمبی و VW Golf Variant فولکس‌واگن گلف واریانت رقابت کند.
پژو 308 SW بدون شک یکی از زیباترین استیشن واگن های جمع و جور در قاره کهن است زیرا طراحی عملیاتی هاچ بک را تا حد زیادی حمل می کند در حالی که برای کاربرد بیشتر سقف بلندتری دارد. صادقانه بگوییم، پژو می‌توانست بدون خروجی‌های اگزوز مصنوعی این خودرو را عرضه کند؛ اما این اگزوزها امروزه متداول هستند و باید آن‌ها را تحمل کنیم.
در مدل استیشن واگن ظرفیت بار بسیار مهم تلقی میشود. در ارتباط با این موضوعظرفیت بار از ۴۱۲ لیتر در مدل هاچ‌بک به ۶۰۸ لیتر افزایش می‌یابد، اگرچه خیلی زیاد به نظر نمی‌رسد، اما پژو 308 SW هنوز چیزهای بیشتری را ارائه می دهد که احتمالاً مورد پسند کاربران قرار میگیرد. در صورت کافی نبودن فضا، جمع شدن نیمکت عقب استاندارد ۴۰:۲۰:۴۰، حجم را به ۱۶۳۴ لیتر افزایش می‌دهد و امکان بارگیری جسمی با طول بیش از ۱٫۸۵ متر را فراهم می‌کند.
در مقایسه با نسخه قبلی پژو 308 SW ، مدل نسل جدید اکنون شش سانتی متر (2.36 اینچ) طول دارد و ارتفاع آن 20 میلی متر (0.8 اینچ) کاهش یافته است. عرض محورهای جلو و عقب بدون تغییر است، در حالی که شیشه جلو اتومبیل دارای طرح جدید است تا ظاهری براقتر به واگن بدهد.
در مقایسه با هاچ بک معمولی، پژو 308 SW دارای اورهنگ عقب است که ۲۱ سانتی‌متر کشیده شده و فضای بار وسیعی ایجاد می‌کند. در صندوق عقب به‌صورت هندزفری باز می‌شود و مشتریان امکانات مفیدی مانند پریز برق ۱۲ ولت، دو محل ذخیره‌سازی بار، قلاب نگه‌داری کیف و نورپردازی LED را در آن پیدا خواهند کرد.
جدای از این تغییرات، پژو پژو 308 SW در اصل همان هاچ بکی است که چندین ماه پیش رونمایی شد. این خودرو دارای چراغ‌های جلو ماتریسی LED در بالاترین تیپ همراه با چراغ‌های عقب تمام LED، رینگ‌های ۱۶ تا ۱۸ اینچی و صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی دوگانه در داخل کابین است. کابین تقریبا بدون تغییر مانده است و به پژو 308 SW اجازه می‌دهد در میان رقبای محافظه‌کار از جمله استیشن واگن رنو مگان برجسته شود.
تقریباً مانند نمونه پنج در، روی پلت فرم EMP2 سوار می شود و از بین دو پیشرانه هیبریدی پلاگین بهره میبرد. هر دو مدل پلاگین هیبریدی PHEV دارای یک موتور الکتریکی 81 کیلوواتی، بسته باتری 12.4 کیلووات ساعت و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک هستند، در حالی که موتور بنزینی یا 150 اسب بخار 180 اسب بخار تولید میکند. قدرت خروجی در حالت ترکیبی به ترتیب ۱۸۰ و ۲۲۵ اسب بخار است. باتری انرژی کافی برای پیمایش حدود ۶۰ کیلومتر را طبق استاندارد WLTP فراهم خواهد کرد.
یک موتور بنزینی 1.2 سیلندر توربوشارژ سه سیلندر معمولی با قدرت 110 و 130 اسب بخار ارائه می شود که در صورت تنظیمات قدرتمندتر، با یک گیربکس استاندارد شش سرعته یا هشت سرعته اختیاری متصل می شود. کسانی که مایل های بزرگراهی زیادی را طی خواهند کرد احتمالاً دیزلی 1.5 لیتری با قدرت 130 اسب بخار و همان گیربکس را انتخاب می کنند. پژو قبلاً تولید هاچ‌بک 308 کاملاً الکتریکی را تأیید کرده؛ اما خیلی زود است که بگوییم نسخه‌ی استیشن واگن نیز برقی می‌شود یا نه.

در حالی که هاچ بک به تدریج وارد بازارهای اروپا می شو، ا ما نسخه‌ی استیشن واگن تا ابتدای سال ۲۰۲۲ وارد بازار نخواهد شد. دقیقاً مانند نسخه‌ی هاچ‌بک، استیشن واگن در کارخانه مولهاوس استلانتیس مونتاژ می‌شود. در آینده نزدیک ، اوپل نسل بعدی Astra خود را که از نظر مکانیکی با این خودرو شباهتی دارد ، در هر دو سبک بدنه رونمایی خواهد کرد.
های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ