خودروی جدید سخنگوی BMW با قابلیت تغییر رنگ در رویداد CES2023

BMW غول خودروسازی دنیا، از خودروی جدید سخنگوی خود با قابلیت تغییر رنگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES2023 رونمایی کرد.

bmw dee خودروی جدید

شرکت BMW AG (BMWG.DE) از یک نمونه اولیه خودرویی رونمایی کرد که می تواند مانند یک انسان صحبت کند و با توجه به روحیه راننده تغییر رنگ دهد. یکی دیگر از ویژگی های بارز آن، این است که هیچ نمایشگری روی داشبورد آن وجود ندارد.

 

خودروی BMW i Vision Dee این خودروساز لوکس آلمانی، در خلال برگزاری نمایشگاه CES روز چهارشنبه رونمایی شد. این خودرو طبق گفته الیور زیپس، مدیر اجرایی این شرکت قرار است از سال 2025 تولید آن شروع شود. الیور این خودرو را به عنوان Neue Klasse یا کلاس جدید معرفی کرد.

داشبورد Vision Dee دارای یک نوار لغزنده دیجیتال است که تصاویر نمایش داده شده بر روی شیشه جلوی خودرو را کنترل می کند. در بالاترین سطح، شیشه جلو می تواند یک دنیای دیجیتال و مجازی را به جای خیابان های واقعی شهر نشان دهد.

bmw dee قابلیت تغییر رنگ
زیپس گفت: «رهبری دنیای دیجیتال به این معنی نیست که چه کسی بزرگترین صفحه نمایش را می سازد. این دیدگاه بی.ام.و با سایررقبای سازنده خودروهای لوکس بی‌ام‌و فرق می کند. رقبایی مثل تسلا که سازنده پرسرعت ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر است. خودروهای تسلا یک نمایشگر بزرگ با وضوح بالا را در بخش اصلی داشبورد قرار داده است.

مراسم رونمایی خودروی جدید BMW با حضور آرنولد شوارتزنگر هنرپیشه و فرماندار سابق کالیفرنیا صورت گرفت. این شرکت نقش اصلی خودروی «دی» را به دستیار دیجیتالی که با زیپس و دیگران با صدای زن صحبت می‌کرد، داد. بی ام و با شعار مشهور خود «ماشین رانندگی نهایی» اعلام کرد که فناوری «دی» می تواند خودروهای آینده را به یک «همدم نهایی» تبدیل کند.

bmw dee قابلیت تغییر رنگ به بنفش

در مرحله نهایی، BMW آخرین فناوری E Ink خود را به نمایش گذاشت. خودروی i Vision Dee دارای 240 پیکسل رنگی جداگانه است که می توانند به صورت جداگانه تغییر رنگ دهد. در یک لحظه، این خودرو چند رنگ مختلف را به نمایش گذاشت: این بخش ها هر کدام به رنگ های سبز روشن، بنفش تیره، سپس قرمز با راه راه های سیاه- سفید بود.

 های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید.


چاپ