سایپا یک خودروی شاسی بلند جدید چینی وارد می کند

خودروی شاسی بلند یونی-تی یکی از جدیدترین خودروهایی می باشد که توسط شرکت خودروسازی چانگان معرفی شده و بر اساس خبری که سایپا منتشر کرده است به زودی وارد ایران خواهد شد.

تصویر نمای جلوی خودروی یونی-تی

طبق گزارش های فن تک و به نقل از خبر آنلاین،خودروی یونی-تی یکی از جدیدترین خودروهایی می باشد که توسط شرکت چانگان معرفی شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سایپا قرار است این اتومبیل را به ایران وارد کند.
نام یونی برگرفته از کلمه Universe می باشد که به معنای این است که این سری از محصولات شرکت چانگان، برای عرضه به بازارهای جهانی تولید شده اند.

تصویر نمای خودروی یونی-تی
اتومبیل یونی-تی از زیباترین و تهاجمی‌ترین طراحی در میان محصولات چینی برخوردار است. چراغ‌های جلو دو بخشی طراحی شده و خطوط پلاستیکیِ مشکی که این دو بخش را به هم متصل می کند، حالتی شبیه به حرف Z شکل ایجاد کرده است. پنجره جلویی با نمای پازلی شکل به جذابیت نمای جلوی خودرو چند برابر نموده است.


جلوه بغل خودرو، تصویری از یک کراس اور کوپه را در ذهن بیننده القا می‌کند. نمای جلو و عقب خودرو حالت کشیده و برآمده دارد. دستگیره درهای جلو با بدنه آن هم خوانی دارد که می‌تواند به حالت آیرودینامیک خودرو کمک کند.
جلوه عقب یونی-تی، دارای چراغ‌هایی کشیده با خطوط تند و تیز می باشد. قسمت بالای شیشه بسیار جذاب و به صورت اسپرت و آیرودینامیکی طراحی شده و علاوه بر آن، دو اگزوز جفتیِ در بخش پایین سپر خودرو قرار داده شده است.
طراحی بخش داخلی خودرو در عین سادگی بسیار شیک است. فرم داشبورد متمایل به سمت راننده کشیده شده و کنترلرهای کابین در محل های خوبی قرار گرفته است. بخش دنده خودرو در کنسول وسط دیده می‌شود. با وجود فرم کوپه ای شکل آن، به نظر می‌رسد که فضای داخلی آن خوب و مناسب طراحی شده است.

کابین داخلی خودروی یونی-تی چانگان
امکانات رفاهی و ایمنی یونی-تی شامل: سیستم کنترل پایداری، سقف شیشه ای، دوربین ۳۶۰ درجه با حالت نمایش ۳D، سنسورهای نور و باران، تنظیم برقی صندلی‌های ردیف اول همراه با گرمکن صندلی‌ها، شش کیسه هوای ده نقطه ای، صندلی راننده دارای مموری سه حالته و قابلیت تنظیم گودی کمر، رانندگی خودران سطح ۳ و جک برقی صندوق عقب به همراه سنسور و ...


می توان این خودرو را با دو نوع پیشرانه سفارش داد که هر دو چهارسیلندری هستند. پیشرانه اول ۱.۵ لیتری از نوع توربوشارژ می باشد که دارای ۱۷۷ اسب‌بخار و نیرو محرکه ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور است. این پیشرانه می تواند در مدت حدود ۸.۶ ثانیه شتاب بگیرد.
پیشرانه دوم دارای مخزن ۲ لیتری از نوع توربوشارژ است که قدرتی معادل ۲۳۰ اسب‌بخاری و نیرو محرکه ۳۹۰ نیوتون‌متر دارد. گیربکس این خودرو ۸ سرعته اتوماتیک است و در مدت ۷ ثانیه می تواند شتاب بگیرد.


سایپا از این که این خودرو را به صورت خودروهای وارداتی یا مونتاژ به بازار عرضه خواهد کرد یا خیر! یا این که کدام پیشرانه و با چه امکاناتی را برایش در نظر گرفته، توضیحات بیشتری ارائه نداده است.
قیمت پایه خودروی چانگان یونی-تی در چین از ۱۱۶ هزار یوان که معادل ۱۷ هزار دلار می شود، شروع و قیمت مدل پیشرفته آن نیز ۱۴۲ هزار یوان معادل ۲۱ هزار دلار اعلام شده است..


چاپ