پیش نمایش کانسپت برقی استار لینکلن

خودروی کانسپت Lincoln Star یک نمونه از خودروهای شاسی بلند الکتریکی است که این برند لوکس قصد دارد تا چند سال آینده به بازارعرضه کند. شرکت خودروسازی لینکلن به پیروی ازشرکت مادر خود (فورد) در تلاش است، تولید وسایل نقلیه الکتریکی را به طور جدی توسعه دهد. برای آشنایی بیشتر با مدل ستاره لینکلن تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

نمای داخلی و بیرونی خودروی استار لینکلن

همانطور که انتظار می رفت، کانسپت Star یک خودروی شاسی بلند (SUV) است. لینکلن زمانی که تولید مدل کانتیننتال (Continental) را در سال 2020 متوقف کرد، طراحی یک خودروی شاسی بلند را آغاز کرده بود. نمای بیرونی این خودرو از طراحی مدل Lincoln Aviator فعلی پیروی می کند. بخش سرنشینان تا حد زیادی به سمت عقب کشیده شده است.


فضای داخلی آن دارای طراحی منحصر به فردی است، به عنوان مثال: در ردیف پشتی یک نمایشگر ومحفظه خنک کننده قرار دارد و در جلوی خودرو، صفحه‌نمایش روی داشبورد از طراحی خودروهای لوکس فعلی پیروی می‌کند.
لینکلن استار براساس پلتفرمی ساخته شده که، مخصوص خودروهای الکتریکی است و توانایی انتقال نیرو به دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک را دارد.


لینکلن در ستون های سقف این خودرو از شیشه‌های الکتروکرومیک استفاده کرده که به صورت مشبک قرار داده شده تا بتواند از رنگ شفاف به مات تبدیل شود و نور را در حین رانندگی به داخل کابین بفرستد؛ یا هنگام پارک، وسایل داخل خودرو را از دید پنهان کند. قسمت بار استار، در پشت صندلی های ردیف دوم طوری طراحی شده که دارای یک کاناپه کوچک تاشو نیز می باشد.
مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی، Star دارای یک صندوق عقب (با نام مستعار "frunk") است که محفظه موتور به طور معمول در آن قرار دارد.


طراحان لینکلن می گویند در طراحی کابین خودروی استار تلاش کرده اند که بین محیط بیرون و فضای داخلی آن، ارتباط برقرار کنند. برای رسیدن به این هدف، چند حالت رانندگی را در نظر گرفته اند که هر کدام از آن ها، حال و هوای خاص خود را دارد. به عنوان مثال: هنگام صبح را با صدای اقیانوس، نورپردازی گرم و پخش رایحه دریا به سر نشینان خبر می دهد. علاوه بر آن، زمان عصر را با پخش تصاویر ویدئویی از آسمان شب و موسیقی مناسب، شبی زیبا را برای سرنشینان خود رقم می زند.
لینکلن جزئیات فنی بیشتری از این مدل را فاش نکرد، ولی اعلام کرد که این خودرو دارای معماری خاصی است که پایه و اساس خودروهای الکتریکی نسل آینده خواهد بود؛ استار می‌تواند امکاناتی مانند پیشرانه‌های دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ متحرک را در خود جای دهد.


توجه داشته باشید که لینکلن قبلاً قرار بود یک خودروی برقی مبتنی بر ریوین تولید کند، اما تولید این وسیله نقلیه در سال 2020 کنسل شد.
این خودروهای الکتریکی لینکلن در آینده ای بسیار نزدیک وارد بازار خواهند شد. این خودروساز قصد دارد تا سال 2025 سه دستگاه دیگر از چهار دستگاهی که برنامه ریزی کرده است را تا سال 2026 عرضه کند. لینکلن انتظار دارد تا اواسط این دهه بیش از نیمی از حجم فروش جهانی این شرکت را، خودروهای تمام برقی تشکیل دهد. این یک طرح بلند پروازانه برای یک شرکت خودروسازی با خط تولید فعلی است (اگرچه برخی از خودروهای تولیدی آن از نوع هیبریدی پلاگین هستند)، اما لینکلن می‌تواند از منابع فورد مادر برای تحقق این هدف استفاده کند.

همچنین احتمالاً برای همگام شدن با سایر برندهای لوکس مانند آئودی، بی‌ام‌و، کادیلاک و مرسدس بنز، که همگی چندین خودروی برقی در حال فروش یا در دست توسعه دارند، داشتن یک استراتژی قوی امرضروری به نظر می رسد.


چاپ