سرمایه گذاری جدید هوندا برای تولید خودروهای الکتریکی

هوندا سرمایه گذاری خود را در زمینه تحقیق، توسعه و تولید خودروهای الکتریکی به میزان 64 میلیارد دلار افزایش می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از اهداف این سرمایه گذاری تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

hunda

خبری که خبرگزاری رویترز به نقل از شرکت هوندا موتور ژاپن (7267.T) روز سه‌شنبه اعلام کرد که این شرکت قصد دارد در دهه آینده 64 میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کند تا به هدف خود که تولید 30 مدل خودروی الکتریکی در سراسر جهان تا سال 2030 است، برسد.

البته برای رسیدن به این هدف طبق برنامه ریزی های صورت گرفته این شرکت باید سالانه تا سال 2030 تعداد 2 میلیون وسیله نقلیه تولید کند. این استراتژی نشان‌دهنده عزم جدی برای دستیابی به جایگاه اول در بازار رو به رشد سریع وسایل نقلیه الکتریکی است، جایی که شرکت تسلا (TSLA.O) پیشتاز آن می باشد و خودروسازان ژاپنی در خطر عقب افتادن از رقبای اروپایی و آمریکایی قرار دارند.

هوندا و دیگر خودروسازان ژاپنی مدت‌هاست که گفته‌اند حتی اگر به‌سمت تولید خودروهای الکتریکی پیش روند ، از تولید خودروهای سوخت فسیلی و هیبریدی دست نمی‌کشند. خودروهای هیبریدی در بازارهای نوظهور طرفداران زیادی دارد زیرا در آنجا زیرساخت های پشتیبانی از خودروهای برقی باتری دار برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود.

توشیهیرو میبه، مدیر اجرایی هوندا در این سخنرانی گفت: «این تصمیم گیری به منزله پایان تولید خودروهای هیبریدی و جایگزینی آنها با خودروهای برقی نیست. ما هیبریدهای فعلی خود را توسعه می دهیم و از آنها به عنوان یک سلاح در تجارت خود استفاده خواهیم کرد."»

بخش عمده ای از سرمایه گذاری 8 تریلیون ین (64 میلیارد دلار) در زمینه برق رسانی و فناوری های نرم افزاری خودروهای برقی خواهد بود. که حدود 43 میلیارد ین آن صرف هزینه راه اندازی خط تولید باتری های حالت جامد، با هدف شروع به کارآن در بهار 2024 می شود.

سهام هوندا در پایان معاملات صبحگاهی بازار بورس توکیو 0.7 درصد افزایش یافت و از افت 1.4 درصدی شاخص Nikkei 225 (N225. N225) روز قبل بهتر عمل کرد.

(1 دلار = 125.4400 ین)


چاپ