آژانس هوانوردی ایالات متحده قوانین گواهینامه تاکسی های پرنده را اصلاح می کند

براساس گزارش منتشر شده خبرگزاری رویترز در 8 مارس، دفتر بازرسی کل وزارت حمل و نقل ایالات متحده روز دوشنبه گفت که پیشرفت های رگولاتورها (تنظیم کنندگان) مبنایی برای صدور گواهینامه هواپیماهای در ارتفاع پایین موسوم به "تاکسی های پرنده" قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از جزئیات این خبر تا پایان مطلب با های فن تک همراه شوید.

 

Air taxi

تلاش آژانس هوانوردی ایالات متحد (FAA) دراصلاح قوانین صدور گواهینامه تاکسی های پرنده

در حالی که علاقه به حمل و نقل هوایی شهری یا هواپیماهای بسیار خودکار افزایش پیدا کرده زیرا که می توانند برای جابجایی مسافران و علاوه بر آن حمل و نقل باری در مناطق پرجمعیت استفاده شوند. که همین عامل "چالش های ایمنی جدید و پیچیده" را برای اداره هوانوردی فدرال (FAA) ایجاد می کند. دیده بان گفت که در حال حاضر در حال بررسی درخواست ها برای صدور گواهینامه هواپیمای eVTOL است.

این بخش شامل هواپیماهای با قدرت برخاستن و فرود عمودی الکتریکی یا eVTOL است که از نیروی محرکه الکتریکی برای برخاستن، شناور شدن و فرود عمودی استفاده می کنند. این هواپیما معمولاً تنها چند مسافر را برای هر خلبان حمل می کند.

FAA گفت که "به طور کامل با حسابرسی دفتر بازرسی کل همکاری خواهد کرد و مشتاقانه منتظر ارائه اطلاعات در مورد کارهایی که منجر به افزایش ایمنی در این زمینه می باشد. دفتر بازرس کل در برجسته کردن چالش های FAA خاطرنشان کرد که مقررات موجود برای گواهینامه هواپیما که مورد استفاده قرار می گیرد "هنوز در درجه اول برای هواپیماهای کوچک سنتی با خلبان در هواپیما در نظر گرفته شده است، در حالی که هواپیماهای eVTOL ممکن است کاملاً مستقل باشند."

 


چاپ