زیورآلات جذاب برای تزئین کاپوت خودرو رولزرویس

رولزرویس وسیله نقلیه ای تقریباً دست نیافتنی برای اکثر مردم است،و نماد روی کاپوت که زنی را به تصویر می‌کشد که به جلو خم شده و لباس‌هایش به سمت عقب جریان دارد، گویی در حال پرواز است هر رهگذری را مجذوب خود میکند.

نگرانی در مورد تأثیر منفی بالقوه بر مصرف سوخت یکی از دلایلی بود که بسیاری از خودروسازان تزئینات کاپوت را کنار گذاشتند - حتی اگر صاحبان رولزرویس احتمالاً نگران بودجه سوخت خود نباشند. و البته، با عرضه آتی یک کوپه لوکس الکتریکی کاملاً جدید رولزرویس به نام Spectre، بهینه سازی مصرف سوخت مشکلی نیست. با این حال، چیزی که مالکان Spectre ممکن است نگران آن باشند، برد کامل قابل رانندگی است. البته این خودروساز لوکس بریتانیایی برای بهبود کارایی آیرودینامیک، این نماد معمایی را بازسازی کرده است تا تأثیر منفی بر برد کل در Spectre با باتری نداشته باشد.
طراحان شروع به اصلاح زیور آلات موجود با دادن حالت پایین تر به آن کردند در واقع 17 درصد نماد را پایین تر آوردند. موقعیت روح نیز کمی تغییر یافته است. در نهایت، لباس‌های این نماد به گونه‌ای تغییر شکل داده شده که آیرودینامیک‌تر{ در مهندسی خودرو، از آیرودینامیک برای طراحی بدنهٔ خودرو استفاده می‌شود تا نیروی پسای خودرو کم شود} باشد، و شکل کلی بیشتر با طرحی که رولز آن را «The Expression» می‌نامد، مطابقت دارد.
به گفته رولزرویس، طراحی نهایی، شاهکاری روی کاپوت است که 830 ساعت زمان برد. که این مدت شامل زمان صرف شده برای مدل‌سازی و همچنین آزمایش واقعی در یک تونل باد می‌شود تا اطمینان حاصل شود که در دنیای واقعی نماد تا حد ممکن لغزنده است. متأسفانه، رولز دقیقاً نمی گوید که Spirit جدید چقدر کشش را حذف میکند!

Rolls Royce14

مدیرعامل رولزرویس تورستن مولر اوتووس، در بیانیه‌ای گفت: «روح اکستازی(طرح روی کاپوت) معروف‌ترین و مطلوب‌ترین طلسم خودرویی در جهان است. او بیش از یک نماد، تجسم نام تجاری ما و منبع دائمی الهام و غرور برای مارک و مشتریان آن است. مانند برند ما، او همیشه با زمان حرکت کرده و به طبیعت و شخصیت خود وفادار بوده است.»
رولزرویس می‌گوید که نسخه آیرودینامیک اسپیریت در آینده در مدل‌های جدید مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پلاک‌های موجود در خط تولید این شرکت - Cullinan، Dawn، Ghost، Phantom و Wraith- همگی به استفاده از طراحی موجود ادامه خواهند داد.
جالب است بدانید، آیرودینامیک یک وسیله نقلیه، با استفاده از چیزی که ضریب درگ نامیده می شود اندازه گیری می شود و با علامت اختصاری Cd (ضریب درگ) نشان داده می شود. هرچه این عدد کمتر باشد، وسیله نقلیه در هنگام حرکت در بزرگراه در شرایط ایده آل، مقاومت کمتری نسبت به باد خواهد داشت.
با توجه به اینکه Spirit of Ecstasy جدید در بالای خودروی پرچمدار جدید رولزرویس قرار خواهد گرفت، بخشی از دلیل طراحی مجدد این زیورآلات ضریب درگ پایین بسیار مهم بوده است.
خودروسازان مدرن‌تر خودروهای برقی تمرکز خود را بر کاهش ضریب درگ تا حد ممکن به منظور به حداکثر رساندن برد خودرو آغاز کرده‌اند. این اغلب با بازکاری پانل‌های بدنه، کانال‌کشی و سایر قسمت‌های بیرونی که می‌توانند باد را جذب کنند انجام می‌شود. به عنوان مثال، هوندا آینه های جانبی هوندا E کوچک خود را به طور کامل حذف کرد و در عوض آن ها را با نوک ها و حسگرهای دوربین جایگزین کرد. هوندا ادعا می کند که این حرکت به تنهایی باعث کاهش کشش آیرودینامیکی خودرو به میزان 3.8 درصد و تقریباً 90 درصد در مقایسه با آینه های جانبی معمولی شده است. خودروسازان دیگری مانند تسلا دستگیره های درهای بازشو ساخته اند که هنگام حرکت خودرو جمع می شوند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ