کلیدهای دیجیتال اپل در خودروهای هیوندای

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، طبق گزارشات، هیوندای و برند جنسیس آن در حال افزایش پشتیبانی از ویژگی کلید دیجیتال خودروی اپل هستند.

این قابلیت به شما امکان می دهد قفل خودروهای سازگار را با استفاده از برنامه کیف پول آیفون راه اندازی کنید. به گفته گورمن، ویژگی موسوم به CarKey قرار است در تابستان امسال به خط تولید جنسیس هیوندای بیاید.

CarKey

هیوندای در حال حاضر برنامه‌های اختصاصی iOS، از جمله MyHyundai با Bluelink و Genesis Intelligent Assistant را ارائه می‌دهد که شامل امکان راه‌اندازی از راه دور یا باز کردن قفل درهای وسایل نقلیه سازگار است. اما افزودن پشتیبانی برای اجرای ویژگی کلید دیجیتال توسط اپل باید عملکرد را یکپارچه‌تر کند و از میان‌برهای کیف پول اپل در سطح سیستم بهره‌مند شود. سایت هیوندای خاطرنشان می کند که ویژگی کلید دیجیتال مبتنی بر NFC آن در حال حاضر فقط بر روی گوشی های اندرویدی موجود است.
اپل برای اولین بار ویژگی کلید دیجیتال خودروی خود را در سال 2020 معرفی کرد، اما تا کنون این ویژگی تنها در مدل های منتخب BMW در دسترس است. گزارش‌هایی مبنی بر اینکه این خودرو برای خودروهای هیوندای عرضه می‌شود، حداقل به ژانویه 2021 باز می‌گردد، زمانی که Business Korea در مورد این برنامه‌ها گزارش داد، و اشاره‌ای به خودروهای جنسیس هیوندای نیز در کد iOS 15 کشف شده است.
گزارش بلومبرگ مشخص نمی‌کند که آیا هیوندای قصد دارد از فناوری فوق‌باند جدید آیفون UWBاستفاده کند، که می‌تواند به دارندگان این امکان را بدهد که قفل ماشین خود را بدون بیرون آوردن گوشی خود از جیب خود باز کنند یا اینکه فقط از NFC استفاده می‌کند. BMW قبلاً این ویژگی را برای iX تمام الکتریکی خود با تکیه بر تراشه U1 موجود در آیفون 11 و نسخه های جدیدتر معرفی کرده بود.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ