خودروی برقی آی ویژن سیرکولار بی ام و ، تصویر تخیلی از سال 2040(گالری تصاویر)

طرح مفهومی برقی آی ویژن سیرکولار بی ام و- BMW i Vision Circular ، کانسپت یک خودروی برقی با آرزوهای بزرگ است،چراکه این خودرو با استفاده از چاپگر سه‌بعدی و مواد بازیافتی ساخته شده و تصور تخیلی در سال 2040 است!

ب ام و در نمایشگاه IAA امسال در مونیخ تعدادی خودرو عرضه کرده است. برخی از اتومبیل هایی مانند شاسی‌بلند برقی iX، سدان i4 و همچنین یک مدل مفهومی جدید به نام iX5 هیدروژنی را قبلاً دیده بودیم، اما در کنار این خودروهای الکتریکی-برقی و نمونه های اولیه محصولات هیدروژنی، طرح مفهومی بسیار زیبای آی ویژن سیرکولار- i Vision Circular مورد توجه بازدیدکنندگین نمایشگاه قرار گرفت.
کانسپت آی ویژن سیرکولار بی ام و یک خودروی چهارنفره جمع و جور است که تولد آن برای سال 2040 تصور شده است. تمرکز آن بر دوام و تجمل است، در طراحی آن از 100 درصد مواد قابل بازیافت استفاده شده است، که حتی شامل بسته باتری نیز می شود. بی‌ام‌و باتری مزبور را با به‌کارگیری مواد موجود در چرخه‌ی بازیافت می‌سازد و می‌گوید در این باتری، بدون مصرف منابع ارزشمند، می‌توان به انرژی متراکم و بسیار زیادی دست یافت.

bmw i vision circular 2021

از نظر طراحی، مفهوم i Vision Circular یک رویکرد منحصر به فرد نسبت به زبان فعلی محصولات BMW دارد. پنجره های برجسته معروف بی ام و در این محصول باقی مانده است، چراغ های جلو در هر گوشه ی جلوپنجره تعبیه شده است و استفاده از لامپ‌های LED در بخش‌‌های مختلف جلوپنجره برای تزئین منحصر‌به‌فرد آن‌ خودنمایی میکند. شیشه‌ی جلو و سقف یک شیشه‌ی یکپارچه را تشکیل می‌دهند که در طول خودرو امتداد یافته است. چرخ‌ها و پره‌های باریک آن‌ها با چراغ‌های جلو و جلوپنجره هماهنگ هستند و ظاهر قسمت عقب نیز با توجه به استفاده از لامپ‌های LED، طرحی مشابه سایر اجزاء این خودرو دارد.
فضای داخلی از ترکیبی از مواد منحصر به فرد استفاده می کند و از آنچه BMW به عنوان "تکنیک های جدید اتصال" عنوان میکند، استفاده شده است. به عنوان مثال داشبورد با کمک چاپگر سه‌بعدی تولید می‌شود و این عمل باعث کاهش به‌کارگیری چسب خواهد شد و ترکیبی منحصر‌به‌فرد و یک‌تکه با مواد کریستالی ایجاد خواهد کرد. همچنین به جای نمایشگرهای سنتی موجود در مرکز داشبورد، اطلاعات بر بالای پنل ابزار داشبورد و در پایین شیشه‌ی جلو نمایش داده می شود.
چهار صندلی نشیمن در کابین نیز خاص هستند. بی‌ام‌و این صندلی‌های بنفش کمرنگ را با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی ساخته است و هر چهار صندلی یادشده را در قابی آلومینیومی و طلایی‌رنگ قرار داده و حتی فرمان با استفاده از پودر چوب مخصوص به صورت سه بعدی چاپ شد.
مفهوم آی ویژن سیرکولار - BMW i Vision Circular به همین زودی مرحله تولید نخواهد رسید ، شاید در سال 2040 شاهد چیزی مشابه آن باشیم (اگر عمر یاری کند!). اما انتظار میرود که BMW از برخی از این تکنیک های بازیافت منحصر به فرد در مدلهای آینده خود نیز استفاده کند.


های فن تک شما را به تماشای تصاویر مفهومی هاچبک برقی آی ویژن سیرکولار دعوت میکند.


چاپ