نمایشگری چرخان با قابلیت تغییر جهت افقی و عمودی، طراحی جدید میتسوبیشی الکتریک با همکاری خودروسازی آکورا
این روزها، پیدا کردن یک صفحه نمایش بزرگ در مرکز داشبورد خودرو دیگر تعجب آور نیست. در واقع، خودروسازان با ایده صفحه نمایش های متعدد مانند مرسدس EQS با استفاده از سیستم MBUX هایپراسکرین را بهنمایش گذاشتهاند.
اما جدا از بحث خودروی برقی آلمان، هنوز این معضل در بین خریداران و خودروسازان وجود دارد - آیا صفحه نمایش باید افقی یا عمودی باشد؟ بسته به ترجیح کاربر ، هر دو چطور؟ میتسوبیشی الکتریک میخواهد این قابلیت عالی را فراهم کند؛ بههمیندلیل، جدیدترین نمونه نمایشگر چرخان را معرفی و در آکورا MDX آزمایش میکند.
مارک راکوسکی (Mark Rakoski)، معاون مهندسی پیشرفته میتسوبیشی الکتریک، درباره نمونه اولیه نمایشگر چرخان توضیحاتی ارائه داده است.وی این پروه را Project Firebird می نامد و ایده میتسوبیشی را نمونهای از کابین راننده دیجیتال با امکان استفاده از طرح عوان شده در خودروهای آینده میداند. بهگفته او، نمایشگر جدید تجربهای دیجیتالی از داخل کابین خوردوها است و بهعنوان نشانی از اوج فناوری در میان نمایشگرهای بزرگ سیستم اطلاعات و سرگرمی خواهد بود.
راکوسکی عقیده دارد این نمایشگر انتخاب بین حالت افقی و عمودی را فراهم میکند. این ویژگی برای کاربرانی مفید خواهد بود که معمولا از سیستمهای مبنتیبر پردازنده مرکزی استفاده میکنند. همچنین برای بهرهگیری از برخی برنامهها، بهتر است از حالت عمودی استفاده شود؛ مثلا در سیستمهای ناوبری به کاربران توصیه شده است که نمایشگر بهشکل عمودی باشد.
راکوسکی اشاره ای به حاشیههای ضخیم و نهچندان جذاب نمونه اولیه نمیکند و عنوان میکند در پروژه Firebird دوربینهایی مانند دوربین داخلی بهمنظور بهرهگیری از سیستم نظارت بر راننده و چت ویدئویی در نظر گرفته شدهاند. او قابلیت چت ویدئویی را ایدهای جدید میداند؛ چون برگزاری جلسات مجازی و دورکاری در شرایط همهگیری بیماری کرونا، به کاهش رفتوآمد منجر میشود.
بهنظر راکوسکی، با همکاری سایر خودروسازان، در آیندهای نزدیک میتوان استفاده از فناوری نمایشگر چرخشی و مبتنیبر اندروید را شاهد بود. زمانبندیاین فناوری را دوساله عنوان کرده است و عمل به آن را به استقبال مشتریان وابسته میداند؛ زیرا شاید آکورا مانند آزمایشهای مرتبط با نمونه اولیه با آنها همکاری نکند.
های فن تک از شما دعوت میکند،دیدگاه خود را در ارتباط با این مقاله به اشتراک بگذارید