خودروهای برقی حین حرکت شارژ خواهد کرد

دانشمند در حال توسعه جاده هایی است که خودروهای الکتریکی EVS را هنگام حرکت شارژ می کند

اضطراب مربوط به ظرفیت پیمایش و زیرساخت شارژ دو بزرگترین موانع استفاده گسترده از وسایل نقلیه الکتریکی است. اما اگر آنها بتوانند در جاده ها شارژ شوند چه؟ گروهی از محققان کرنل اعلام کرده اند که آنها راه حلی برای این مشکل دارند که امکان آن را فراهم میکند خودروهای الکتریکی در جاده ها شارژ شوند.
شارژ استقرایی چیز تازه ای نیست ، حتی برای خودروسازانی که به طور فزاینده ای به شما اجازه می دهند تلفن خود را به صورت بی سیم در اتومبیل خود شارژ کنید.
خرم افریدی ، دانشیار کرنل ، که هدایت تحقیقات جدید در این زمینه را دارد ، میگوید: چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جاده‌ها این است که تولید میدان‌های مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده می‌کند، در سطح مورد نیاز برای جاده‌ها گران‌قیمت و غیر قابل تحمل است.
در حقیقت ، این ایده در دهه 80 در کالیفرنیا مورد آزمایش قرار گرفت ، اما میدان های مغناطیسی متناوب به سخت افزار گران قیمت احتیاج دارند،که انرژی بیشتری را نسبت به انرژی مورد نیاز خود مصرف می کنند. افریدی می گوید ، با این حال ، فناوری که او و تیمش در حال توسعه هستند ، فناوری که او از روزهای حضور در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در حال تحقیق درباره آن است ، به جای میدان های مغناطیسی ، از میدان های الکتریکی با فرکانس بالا استفاده خواهد کرد.
افریدی در ادامه میگوید: "آنها فکر کردند که این عملی نیست ، زیرا فکر نمی کردند که به سطح بالایی از فرکانس هایی که من فکر می کردم برسند.اما ، این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانس های بسیار بالا بروم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. "
به لطف پیشرفت هایی که تیم وی ایجاد کرده است ، وسایل نقلیه با حداکثر فاصله 18 سانتی متر (7 اینچ) از سطح زمین (که بیشترین وسایل نقلیه برقی هستند) می توانند توسط فناوری Afridi’s شارژ شوند. انتقال نیرو از طریق صفحاتی در جاده صورت می گیرد که می تواند ده ها فوت از یکدیگر تعبیه شود و به این ترتیب ماشین ها می توانند هنگام عبور از جاده شارژ شوند.

mid drive charging md

آن‌طور که خرم آفریدی می‌گوید، شارژ با فرکانس بالا قادر است خودرویی مانند نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. شارژ خودروی برقی با باتری بزرگ‌تر مانند تسلا، بیشتر طول می‌کشد؛ اما اگر به چیزی مانند استفاده از تلفن همراه هنگام اتصال به شارژر فکر می‌کنید، می‌تواند بسیار مفید باشد.
به طور طبیعی ، برای عملکرد آن نیاز به تغییرات زیرساختی بسیار سنگین است. افریدی چند ایده دارد که می تواند کار را آسان کند. اول از همه ، برنامه او به معنای کل بزرگراه هایی نیست که شارژ می شوند. در عوض ، او می بیند که این صفحات در امتداد یک خط ترافیک نصب شده اند ، مانند یک خط HOV. شما سر می خورید ، جاده صفحه شما را می خواند ، شما بالا می آیید ، از لاین خارج می شوید و بعداً برای آن هزینه دریافت می کنید (جناس ، مثل همیشه ، در نظر گرفته شده).
همچنین می توان پلاک ها را در علائم توقف و چراغ راهنمایی نصب کرد ، جایی که احتمالاً کمی وقت می گذرانید و نصب آن ساده تر است. در ابتدا ، افریدی پیشنهاد می کند که فقط این فن آوری را در شلوغ ترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب کنید.
خودروسازان نیز باید در توسعه برخی قسمت‌های این فناوری سهیم شوند.. یافتن کلیدها و سایر سخت افزارهایی که بتوانند از پس فرکانس های بالا برای شارژ کارآمد برآیند ، یکی از مهمترین موانع تیم Afridi است ، بنابراین در هر دو طرف برخی از تجهیزات تخصصی مورد نیاز است.
اما اگر خودروسازان وارد این حیطه شوند، در واقع می تواند یک مزیت بزرگ برای خودروسازان باشد. اگر این فن آوری به اندازه کافی فراگیر باشد ، نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خود کاهش می یابد. این می تواند به معنای باتری های کوچکتر باشد که منجر به تولید خودروهای سبک تر و مهمتر از آن، بار زیست محیطی تولید باتری را به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
متأسفانه ، "اگر" های زیادی وجود دارد و حتی "چه" هایی نیز در این سناریو وجود دارد. حتی با تخمین آفریدی ، این فناوری حدود 10 سال با آماده شدن برای جاده های اصلی فاصله دارد، و تا آن زمان ، شارژ القایی احتمالاً در انبارها و تأسیسات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد
های فن تک از شما دعوت می کند جهت بحث در مورد این مقاله ، دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.


چاپ