عرضه رسمی سدان برقی SU7 شیائومی در چین!

شرکت شیائومی خوردوی برقی SU7 را در بازارهای داخلی چین عرضه کرد.

خودروی برقی شیائومی

شرکت شیائومی به تازگی خودروی برقی جدید خود را با نام SU7 در سراسر بازار خودروی چین عرضه کرد. SU7 یک سدان معمولی است که مجهز به یک موتور الکتریکی 495 کیلووات و یک باتری 101 کیلووات ساعتی از شرکت CATL Qilin می باشد. این باتری با یک بار شارژ کامل می تواند مسافتی حدود 800 کیلومتر را طی کند. هنوز 24 ساعت از مراسم رونمایی آن نگذشت اما، خریداران از امروز می توانند خودروی جدید را از اولین نمایشگاه شیائومی سفارش دهند. این خودرو در نیمه اول سال 2024 به تولید انبوه می رسد و تحویل آن از چند ماه آینده آغاز می شود.

خودوروی برقی شیائومی نمای ظاهری

این خودرو توسط شرکت خودروسازی BAIC، شریک تجاری شیائومی مونتاژ می شود. SU7 یک سدان سایز متوسط با طراحی مدرن و لوکس است. دو موتور الکتریکی دارد که می توانند 673 اسب بخار قدرت تولید کنند. این خودرو در مدت 2.78 ثانیه می تواند شتاب خود را از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برساند. این خودرو برای اولین بار در فروشگاه مرکزی شرکت در پارک علم و فناوری شیائومی، شانگدی به نمایش گذاشته شد.

خودروی برقی شیائومی رنگ بندی

خودروی شیائومی Su7 در سه رنگبندی آبی، سبز و خاکستری عرضه خواهد شد. البته سازنده چینی تصمیم گرفت گوشی های هوشمند، ساعت هوشمند و لوازم جانبی های دیگر را با توجه به رنگبندی های SU7 به بازار عرضه کند. تمام این دستگاه های الکترونیکی براساس سیستم عامل ارتقا یافته HyperOS کار می کنند. معماری به کار رفته HyperOS می تواند تمام اکوسیستم Xiaomi را به هم متصل و یکپارچه کند. این قابلیت می تواند به بهبود تجربه کاربری کمک زیادی کند. هنوز قیمت نهایی خودروی الکتریکی SU7 از سوی شیائومی اعلام نشده است. با توجه به مشخصات فنی خودرو احتمال دارد قیمت آن به حداکثر 300000 یوان (42306 دلار) برسد.


چاپ