سدان الکتریکی NIO ET9 :لوکس ترین خودروی چینی در سال 2023!

شرکت خودروسازی NIO به تازگی در رویداد اخیر خود از لوکس ترین سدان الکتریکی خود رونمایی کرد.

خودرو برقی نئو

شرکت NIO به عنوان یکی از معروفترین خودروسازان چینی شناخته می شود. این شرکت در سال 2014 به صورت رسمی شروع کرد و تا امروز موفق شد چهار مدل خودروی الکتریکی با نام های NIO ES8، NIO ES6، NIO EC6 و NIO ET7به بازار جهانی خودرو عرضه کند. این شرکت در رویداد اخیر دسامبر 2023 خود از جدیدترین خودروی لوکس فوق پیشرفته NIO ET9 رونمایی کرد. این خودروی برقی از لحاظ امکانات قابل رقابت با خودروهایی مانند تسلا مدل S و مرسدس بنز EQS است.

طراحی

خودروی NIO ET9 از طراحی مدرنی برخوردار است. این خودرو یک بدنه کشیده و عریض با خطوط تیز و زاویه دار دارد. چراغ های LED جلویی ظاهر اسپرت تری به آن بخشیده است. کابین داخلی ET9 خیلی لوکس و جادار طراحی شد. این خودرو مجهز به یک صفحه نمایش لمسی 12.8 اینچی است که در مرکز داشبورد قرار دارد. این نمایشگر اطلاعات سرگرمی، موقعیت مکانی و اطلاعات خودرو را نشان می دهد. علاوه براین، به یک سیستم صوتی مجهز به فناوری Dolby Atmos مجهز است. ماشین جدید NIO ظرفیت چهار سرنشین را دارد. یک میز همه کاره 360 درجه قابل تنظیم برای سرنشینان عقبی تعبیه شده است.

خودروی برقی نئو طراحی

مشخصات فنی

خودروی ET9 دو موتور الکتریکی دارد که قدرت آنها در مجموع به 520 اسب بخار و 700 نیوتن متر گشتاور می رسد. شتاب این وسیله نقلیه می تواند در مدت 3.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت این خودروی برقی حدود 200 کیلومتر در ساعت است. این ماشین با یک باتری 150 کیلووات ساعتی که دارد می تواند با یک بار شارژ کامل بیشتر از 1000 کیلومتر طی کند. علاوه براین، از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند. ET9با مدت 15 دقیقه شارژ می تواند 300 کیلومتر را طی کند.

فناوری

NIO ET9 مجهز به آخرین فناوری های ایمنی و کمک راننده است. این خودرو یک سیستم خودران سطح 3 دارد که می تواند کنترل خودرو را در شرایط خاص به عهده بگیرد. به علاوه، دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم حفظ حرکت در بین خطوط و سیستم هشدار نقاط کور است.

NIO ET9 مجهز به یک سیستم نظارت بر راننده است که فعالیت های راننده را از طریق دوربین های داخلی کنترل می کند. این سیستم می تواند در صورت مشاهده نشانه هایی از خستگی یا خواب آلودگی، به راننده هشدار دهد.

قیمت

NIO ET9 در چین با قیمت پایه 800هزار یوان (112,780 دلار) پیش فروش می شود. به احتمال زیاد این خودرو تا سه ماهه اول سال 2025 آماده عرضه جهانی خواهد شد.

رقبا

NIO ET9 با خودروهایی مانند تسلا مدل S، مرسدس بنز EQS و پورشه تاکان در یک کلاس قرار می گیرد. این خودروها همگی دارای مشخصات فنی پیشرفته و فناوری های نوآورانه هستند.

NIO ET9 با طراحی مدرن، کابین لوکس و فناوری های پیشرفته خود، رقیب جدی برای خودروهای لوکس الکتریکی موجود در بازار است. این خودرو می تواند به NIO کمک کند تا جایگاه خود را به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودروهای الکتریکی در چین و سراسر جهان تثبیت کند.


چاپ