بازی در حین رانندگی در خودروهای تسلا

تسلا به رانندگان اجازه می‌دهد بازی‌های ویدیویی را روی صفحه‌های لمسی داشبورد در حین حرکت وسایل نقلیه انجام دهند، در همین بین مرسدس بنز فراخوانی را برای مشکل مشابه از ایالات متحده صادر کرد.

چند روز پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تسلا به رانندگان اجازه می‌دهد بازی‌های ویدیویی را روی صفحه‌های لمسی داشبورد در حین حرکت وسایل نقلیه انجام دهند، در همین بین مرسدس بنز فراخوانی را برای مشکل مشابه از ایالات متحده صادر کرد.
این خودروساز آلمانی در اسنادی که روز جمعه توسط رگولاتورهای ایالات متحده ارسال شد، گفت که این مشکل 227 خودرو را تحت تأثیر قرار داده است و قبلاً با به روز رسانی یک سرور رایانه داخلی رفع شده است.

benz mersedeh

اما این واقعیت که مرسدس نگران حواس پرتی راننده در حین رانندگی است کاملا عمس حرکت تسلا میباشد، و سؤالاتی را در مورد اینکه آیا استانداردهای ایمنی خودرو فدرال به طور یکسان توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها اعمال می‌شود یا خیر، ایجاد کرد.
فیلیپ کوپمن، استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کارنگی ملون، گفت: MB قوانین نظارتی را همانطور که قرار است دنبال می‌کند برخلاف آنچه که ما از تسلا می‌بینیم. کوپمن گفت، اگر NHTSA علیه تسلا اقدامی نکند، این آژانس یک استاندارد برای تسلا و استانداردی دیگر برای مرسدس و دیگر خودروسازان خواهد داشت,
NHTSA به طور مستقیم به استاندارد دوگانه یا تسلا اشاره نکرد، اما در بیانیه‌ای روز جمعه گفت که قانون فدرال ایمنی خودرو، تولیدکنندگان را از فروش وسایل نقلیه‌ای که خطرات غیرمنطقی برای ایمنی دارند، منع می‌کند.
در بیانیه آمده است: «هر سازنده وسایل نقلیه موتوری در ایالات متحده مسئولیت یکسانی برای شناسایی و تعمیر فوری این نقص ایمنی در وسایل نقلیه خود دارد.»
این آژانس گفت که در حال ارزیابی نحوه شناسایی و محافظت خودروسازان در برابر خطرات حواس پرتی ناشی از نقص، استفاده نادرست یا استفاده مورد نظر از نمایشگرهای سرگرمی است. NHTSA گفت که به طور منظم با خودروسازان در مورد نگرانی ها ارتباط برقرار می کند، همچنین شکایات مصرف کنندگان و"مقدار انبوهی از داده ها را که شرکت ها ملزم به ارائه به طور منظم هستند، به دنبال شواهدی از خطرات ایمنی هستند. بررسی می کند. اگر داده ها نشان دهند که چنین خطری که آژانس گفت است وجود دارد، NHTSA فورا وارد عمل خواهد شد.
مرسدس در اسناد اعلام کرد که در برخی از خودروهای مدل EQS و S مدل های 2021 و 2022، رانندگان می توانند در حین حرکت خودروها به برنامه های تلویزیونی و اینترنت دسترسی داشته باشند. این خودروساز اعلام کرد که قصد دارد این ویژگی ها را در حین حرکت خودروها غیرفعال کند، چراکه خودروهای فراخوان شده پیکربندی رایانه ای نادرستی داشتند.
این شرکت در اسناد نوشت: «اگر یک سرنشین به طور فعال عملکرد یا برنامه کاربردی را در حین رانندگی انتخاب کند، ممکن است حواس‌پرتی راننده ایجاد شود که می‌تواند خطر تصادف را افزایش دهد». خودروهای فراخوان‌شده دارای حساب‌های فعال و متصل Mercedes me هستند.
مرسدس نوشت که هیچ گزارشی مبنی بر تصادف یا جراحات ناشی از این مشکل که در یک خودروی شرکتی در آلمان کشف شده، ندارد.
ماه گذشته یکی از مالکان تسلا در نزدیکی پورتلند، اورگان، پس از اینکه متوجه شد در حین رانندگی می تواند بازی های ویدیویی انجام دهد و اینترنت را روی صفحه تسلا مدل 3 2021 خود جستجو کند، با NHTSA شکایت کرد. و آژانس اعلام کرد در مورد ایت مسئله با تسلا در ارتباط است.
NHTSA قبلاً در حال بررسی این موضوع است که چرا سیستم رانندگی نیمه خودکار تسلا همچنان با خودروهای اضطراری متوقف شده برخورد می کند، و در مورد اینکه چرا تسلا در تلاش برای رسیدگی به این به روز رسانی اینترنتی، اسناد فراخوانی را ارائه نکرده است، تحقیق کرده است. مشکل امنیتی همچنین در حال بررسی عملکرد نرم‌افزار «خودرانی کامل» تسلا پس از دریافت شکایتی مبنی بر اینکه این نرم‌افزار تقریباً منجر به تصادف شده است.
تسلا می گوید که هیچ یک از این سیستم ها نمی توانند وسایل نقلیه را رانندگی کنند و رانندگان باید همیشه آماده مداخله باشند.
جیسون لوین، مدیر اجرایی مرکز غیرانتفاعی ایمنی خودرو، گفت: به نظر می‌رسد صنعت خودرو با صفحه نمایش‌های اطلاعات سرگرمی به نقطه‌ای رسیده است که باید انتخاب کند که آیا می‌تواند این عامل باعث حواس پرتی راننده شود یا خیر؟
لوین گفت: "ما خوشحالیم که مرسدس بنز را فراخوان می کند و این خطر غیرمنطقی را برای همه در جاده ها ترمیم می کند، اما از NHTSA می خواهیم که به سرعت حرکت کند تا اطمینان حاصل شود که هنگام حرکت وسایل نقلیه، بدون توجه به سازنده، همه حواس پرتی های مبتنی بر صفحه نمایش غیرفعال می شوند."
مرسدس احتمالاً پس از اینکه مجبور شد در سال 2019، 13 میلیون دلار (تقریباً 98.46 کرور) جریمه به NHTSA بپردازد، به قوانین ایمنی ایالات متحده به دلیل یک سری گزارش خرابی مربوط به خودروهای فراخوان شده، توجه زیادی می کند.
پس از ادعای آژانس مبنی بر اینکه مرسدس در گزارش مشکلات ایمنی اش کند بوده و نامه های اعلان فراخوان را به اندازه کافی سریع ارسال نمی کند، این خودروساز با پرداخت و رفع نقص ها موافقت کرد. واحد ایالات متحده مرسدس در آن زمان اعلام کرد که عمداً هیچ اشتباهی انجام نداده است.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ