قویترین ربات انسان نمای جهان در چین ساخته شد!

ربات انسان نمای شرکت چینی Unitree می تواند در برابر ضربات وحشیانه مقاومت کند و به کار خود ادامه دهد.

ربات انسان نما ربات چینی

براساس گزارش های فن تک؛ شرکت چینی Unitree ربات انسان نمایی ساخت که می تواند سرعت ، قدرت و انعطاف پذیری بالایی را ارائه بدهد. وب سایت رسمی این شرکت به تازگی یک ویدئوی کوتاه با عنوان "قوی ترین ربات انسان نما همه منظوره جهان" به نمایش گذاشت. این شرکت در سال 2017 در شهر هانگژو حومه شانگهای به صورت رسمی شروع به کار کرد. این شرکت قصد دارد ساخت ربات انسان نمای ارزان قیمتی است که استفاده از آن در آینده بتواند مانند گوشی های هوشمند و پهباد فراگیر شود.  در حال حاضر آخرین محصول این سازنده چینی، ربات GO2 نام دارد که با قیمت 1600 دلار عرضه می شود. این قیمت خیلی کمتر از ربات‌های چهارپای مشابه سایر رقباست.
Unitree با استفاده از تخصص خود، مکانیک‌های پایه و سیستم‌های محرک ضروری را برای خط تولید چهارپای خود ایجاد کرده و به بازار آورده است. این امر نه تنها Unitree را به عنوان یک نیروی قدرتمند در صنعت رباتیک قرار می‌دهد، بلکه یک مزیت رقابتی را نسبت به رقبا در بخش انسان‌نما ایجاد می‌کند.

ربات انسان نما H1 شرکت Unitree یک ربات پیشرفته و مقاوم در برابر ضربات است. این ربات حدود 1.8 متر قد و 47 کیلوگرم وزن دارد. موتورهای مشترک با گشتاور بالا به این ربات اجازه می دهد تا وزن خود را تحمل کند و در برابر ضربات مقاومت کند. این ربات علاوه براین یک باتری 15 ساعته با ظرفیت 0.863 کیلووات ساعت دارد. ظرفیت بالای باتری به ربات امکان می دهد تا مدت طولانی بدون نیاز به شارژ، به کار خود ادامه دهد. از نظر قدرت بینایی، این ربات به حسگر سه بعدی LiDAR و دوربین عمق مجهز شده است. دوربین عمق از فناوری‌های مختلفی مانند الگوریتم‌های پردازش تصویر، سنسورهای مادون قرمز یا لیزری برای محاسبه فاصله بین دوربین و سوژه استفاده می‌کند. ربات با استفاده از این سنسورها می تواند محیط اطراف خود را بهتر ببیند و از برخورد با آن جلوگیری کند.

ربات انسان نما h

مفاصل پا ربات انسان نما H1، پنج درجه آزادی (DOF) دارد بنابراین، ربات می تواند پاهای خود را در پنج جهت مختلف حرکت دهد .اما بازوهای ربات دارای 4 درجه آزادی هستند. مفاصل پا دارای 5 درجه آزادی (DOF) هستند، در حالی که بازوها دارای 4 DOF هستند. این بدان معناست که ربات می تواند پاهای خود را به روش های مختلفی حرکت دهد و بازوهای خود را در جهت های مختلف بچرخاند. در تصاویر اولیه ربات دستی وجود ندارد و عوض آن یک بالشتک در انتهای بازو قرار داده شده است. اما، ساخت ربات قصد دارد دست را در آینده نزدیک به این مجموعه اضافه کند. ربات H1 مانند یک انسان می تواند با سرعت 5.6 کیلومتر در ساعت راه برود. در این ویدئوی کوتاه، یک مهندس شرکت Unitree را می بینید که تلاش می کند با لگد زدن به پشت رباتی که در حال راه رفتن است، در کار آن اختلال ایجاد کند. با این حال، این تلاش با شکست مواجه می شود و ربات تعادل خود را حفظ می کند.

علاوه بر تعادل بالا، ربات با مفاصل زانویی که حداکثر گشتاور 360 نیوتن بر متر است، هم می تواند در سطوح ناهموار و زمین های صعب العبور به راحتی راه برود و یا حتی بدود.
به گفته سازندگان، قدرت تطبیق پذیری این ربات کاربردهای آن را در صنایع مختلف گسترش می دهد. البته هنوز رمانبندی دقیق عرضه نهایی آن مشخص نیست اماف وب سایت شرکت ادعا می کند که خریداران می توانند از حالا سفارش خرید ربات H1 را در سایت ثبت کنند. قیمت پایه H1 حدود 150000 دلار تخمین زده می شود.

البته این شرکت، به غیر از این از ربات B1 مجهز به فناوری هوش مصنوعی نیز رونمایی کرد. B1 مجهز به سنسورهای پیشرفته است که به آن امکان می‌دهد اطلاعات را در زمان واقعی دریافت کند. این اطلاعات به ربات اجازه می‌دهد تا مسیر خود را به‌طور خودکار برنامه‌ریزی کند، از برخورد اجتناب کند و با دقت بالا محیط را اسکن کند. این کار هم از هدر رفتن زمان و بروز خطا جلوگیری می کند.


چاپ