ربات انسان نمای چینی GR-1 به تولید انبوه رسید!

ربات انسان نمای GR-1 به فاز تولید انبوه رسید و در حال حاضر، امکان پیش خرید آنها برای خریداران فراهم شده است.

ربات انسان نما gr 1

به نظر می رسد ربات انسان نمای چینی GR-1 Fourierتوانست از رقیب خود ربات آپتیموس تسلا سبقت بگیرد. شرکت چینی Fourier Intelligence در 13 جولای سال جاری اعلام کرد که تا اواخر امسال 100 نمونه از ربات GR-1 را آماده عرضه به بازار می کند. در حال حاضر، این شرکت هوش مصنوعی توانست به وعده خود عمل کند. این ربات ها حدود 55 کیلوگرم وزن دارد و قد آن به 165 سانتی متر می رسد. حرکات این ربات به طور کامل از انسان الگو برداری شده است.

کل بدنه ربات GR-1 از 40 مفصل تشکیل شده است که هر کدام حداکثر گشتاور 230 نیوتن متر را تولید می‌کنند. این مفاصل به بدن ربات اجازه می‌دهد در جهات مختلف حرکت کند و انعطاف پذیری ربات را در حرکات افزایش دهد. کلمه FSAمخفف Fast Simple Actuator است. این نوع مفصل از یک موتور الکتریکی و یک درایور برای حرکت استفاده می کند. FSAها معمولاً کوچک و سبک هستند و می‌توانند با سرعت و دقت بالایی حرکت کنند. ربات با استفاده از این مفاصل می تواند سر، بازوها، پاها و سایر قسمت‌های بدن خود را مانند یک انسان حرکت دهد. از قابلیت های دیگر آن می توان به راه رفتن مستقیم، راه رفتن سریع، فرار از موانع و توانایی بالا رفتن از پله ها را اشاره کرد.

هوش مصنوعی تجسم یافته (Embodied AI)مانند این کاربردهای زیادی در زمینه های مختلف مانند توانبخشی، صنعتی، خانگی و تحقیقاتی خواهد داشت. هوش مصنوعی تجسم یافته در واقع یک شاخه ای از هوش مصنوعی به حساب می آید که بر روی توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی متمرکز است که در دنیای فیزیکی حضور دارند. به بیان ساده تر، کاری که Embodied AI انجام می دهد ترکیب فناوری هوش مصنوعی با روبات های فیزیکی است تا بتوانند با محیط اطراف خود تعامل انسان گونه داشته باشند. این سیستم‌ها معمولاً به شکل ربات‌های انسان‌نما یا سایر اشکال روباتیک طراحی و ساخته می شوند.

از لحاظ ظاهری ربات چینی ما را به یاد ربات آپتیموس می اندازد که هنوز در ماحل توسعه قرار دارد. این ربات های انسان نما تفاوت ها و شباهت های زیادی به هم دارند. شباهت ها عبارتند از:

• هر دو ربات دارای بدنه‌ای انسان‌نما هستند که می‌توانند طیف گسترده‌ای از حرکات را انجام دهند.
• هر دو ربات مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته‌ای هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا در محیط‌های پیچیده حرکت کنند و با انسان‌ها تعامل داشته باشند.
• هر دو ربات برای کاربردهای مختلفی از جمله کاربردهای صنعتی، توانبخشی، خانگی و تحقیقاتی مناسب هستند.

تفاوت‌ها شامل:

• اندازه و وزن: ربات1‌GR- کوچکتر و سبک‌تر از ربات آپتیموس است. این ویژگی به ربات اجازه می‌دهد در محیط‌های کوچکتر و باریک‌تر راحت ترحرکت کند.
• قابلیت‌های حرکتی: ربات1‌GR- قابلیت‌های حرکتی محدودتری نسبت به ربات آپتیموس دارد. ربات آپتیموس می‌تواند حرکات پیچیده‌تری مانند دویدن، پریدن و بالا رفتن از پله‌ها را انجام دهد.
• سطح هوش مصنوعی: آپتیموس از سطح هوش مصنوعی بالاتری نسبت به ربات 1GR- استفاده می کند. ربات تسلا می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی خود، محیط اطراف خود را درک کند و به صورت مستقل تصمیم گیری کند.


چاپ