رونمایی OpenAI از قویترین چت بات هوش مصنوعی GPT-4 Turbo

سام آلتمن در اولین رویداد توسه دهندگان از قویترین نسخه چت بات هوش مصنوعی حال حاضر با نام " GPT-4 Turbo" رونمایی کرد.

GPT 4 Turbo

اولین کنفرانس توسعه دهندگان OpenAI به تازگی برگزار شد. این شرکت قبل از برگزاری رویداد به برنامه نویسان وعده داده بود که به زودی از یک نسخه جدید ارزان تر و قدرتمندتر رونمایی خواهد کرد. حالا به نظر می رسد GPT-4 Turbo همان مدلی بود که شرکت سام آلتمن وعده داده بود. این مراسم دوشنبه 6 نوامبر برگزار شد و یک پیش نمایشی از GPT-4 Turbo به عنوان یک نخه کامل تر چت بات معروف ChatGPT برای حاضرین در رویداد به نمایش درآمد.

جدیدترین مدل زبانی بزرگ قادر است دستورات ورودی بیشتری نسبت به نسخه های قبلی بگیرد. دستورات متنی که کاربران در نسخه های قبلی می توانستند به چت بات بدهند تا حدود 50 صفحه بود که این مقدار در نسخه بعدی به300 صفحه متنی افزایش یافت. بنابراین، از لحاظ تئوری درخواست ورودی می تواند طولانی تر و پیچیده تر باشد. طبق ادعای شرکت سازنده، اطلاعات جدیدترین چت بات تا آوریل 2023 بروز رسانی شده است. اطلاعات نسخه قبلی ChatGPT تا سپتامبر 2021 بود.

هوش مصنوعی GPT-4 Turbo می تواند تصاویر را می تواند به جای متن از ورودی دریافت کند و توضیحاتی در مورد آن به کاربر ارائه دهد. ویژگی تبدیل متن به تصویر به عنوان یکی دیگر از قابلیت چت بات معرفی شد که در نسخه های قبلی هم وجود داشت. در حال حاضر، کاربران به صورت مستقیم می توانند اسناد خود را مستقیم در آن بارگذاری کنند و از سرویس جدید OpenAI بخواهد که آنها را تجزیه و تحلیل کند. چت بات های دیگری مانند Anthropic's Claude هم این کار را انجام می دهند.

استفاده از سرویس جدید برای توسعه دهندگان سه برابر ارزان تر از نسخه های فعلی در می آید. با این حال، OpenAI قول داد که هزینه‌های توکن‌های ورودی و خروجی(واحدی که توسط مدل‌های زبان بزرگ برای درک دستورالعمل‌ها و پاسخگویی به کاربران استفاده می شود.) را کاهش خواهد داد. طبق آمار رسمی که OpenAI در این مراسم منتشر کرد، در حال حاضر حدود 100 میلیون کاربر فال از ChatGPT در سراسر جهان استفاده می کنند. حدود 92 درصد از 500 شرکت بزرگ جهان از چت جی پی تی استفاده می کنند. OpenAI گفت که از تمام مشتریان خود نه تنها در برابر شکایت های نقض قانون کپی رایت دفاع خواهد کرد بلکه، هزینه های دادرسی آنها را نیز پرداخت می کند.

شرکت علاوه براین، یک سرویس تک برنامه ای "mini-ChatGPTs" راه اندازی کرد. این سرویس کوچک به کاربران امکان می دهد بدون داشتن دانش کد نویسی، مدل های زبانی کوچکتر و کم مصرف تر از GPT-4 را ایجاد و استفاده کنند. "mini-ChatGPTs" با استفاده از مجموعه داده های کوچکتر از GPT-4 آموزش دیده اند و در نتیجه اندازه آنها بسیار کوچکتر از نمونه اصلی است. این ویژگی آنها را به گزینه مناسبی برای استفاده در دستگاه های ضعیف تر مانند دستگاه های تلفن همراه تبدیل می کند. هنوز زمان عرضه نهایی و هزینه اشتراک سرویس GPT-4 Turbo معلوم نیست. اما، کاربران سرویس GPT-4 در حال حاضر ماهانه 20 دلار برای آن پرداخت می کنند.


چاپ