فعال شدن قابلیت دسترسی به وب و 70 پلاگین در ChatGPT پلاس!

شرکت OpenAI به تازگی برای کاربران نسخه پلاس ChatGPT قابلیت دسترسی به وب و 70 پلاگین را فعال کرد.

ChatGPT

طبق گزارش OpenAI  ؛ کاربران نسخه پلاس علاوه بر دسترسی به اینترنت قادر هستند از پلاگین های بتا نیز استفاده کنند. این چت بات در گذشته فقط به اطلاعات وب تا سال 2021 دسترسی داشت اما، حالا کاربران نسخه پلاس می توانند به اطلاعات جدید وب دسترسی داشته باشند. OpenAI تحت حمایت مایکروسافت اعلام کرد در حال حاضر بیش از 70 پلاگین را در دسترس کاربران چت جی پی تی پلاس قرار داده است.

پلاگین‌ها ابزارهایی هستند که امکان دسترسی به سرویس‌های شخص ثالث را برای کاربران فراهم می کنند. این سرویس ها طبق ادعای شرکت سازنده از مرحله آلفا وارد مرحله بتا شده است تا تمام کاربران نسخه پولی چت‌بات، بتوانند به تمام این ویژگی ها دسترسی داشته باشند.

اولین بار پلاگین های چت بات ChatGPT در ماه مه سال 2023 با سرویس های Zapier ،Expedia ،Shopify ،OpenTabl و Instacart عرضه شدند. کاربران نسخه پلاس حالا می توانند از همه پلاگین های موجود استفاده کنند.

chatgpt تنظیمات

نحوه فعال‌سازی دسترسی به وب و پلاگین در ChatGPT
اگر شما از مشترکان نسخه ChatGPT Plus هستید برای دریافت این ویژگی ها باید ابتدا به قسمت Settings بروید. سپس در منوی Beta features سوئیچ Web Browsing و Plugins را فعال نمایید. با انجام این کار حالا می توانید از قسمت بالای پنجره چت، پلاگین ها را جستجو و نصب کنید.
هنوز معلوم نیست ویژگی های جدید چه زمانی در دسترس کاربران عادی چت بات قرار می گیرد. اما، اگر شما از جامعه برنامه نویسی هستید و قصد دارید قابلیت ChatGPT را در دسترس کاربران برنامه خود قرار دهید می توانید نام خود را در لیست انتظار شرکت ثبت کنید.

مایکروسافت سریع تر از OpenAI اقدام کرد و سرویس چت بات BING را همراه با قابلیت پلاگین، به صورت عمومی در دسترس کاربران خود قرار داد. این شرکت دیروز هم یک ویژگی جدید به بینگ اضافه کرد تا چت بات علاوه بر پاسخ های متنی، عکس و جدول هم نمایش دهد. کارشناسان معتقدند MicroSoft در رویداد پیش رو از قابلیت های بیشتری رونمایی خواهد کرد.


چاپ