تبدیل متن یا تصویر به مدل سه بعدی با ابزار جدید OpenAI!

شرکت معروف OpenAI ابزار جدیدی ساخت که می تواند متن یا تصویر را تبدیل به مدل های سه بعدی کند.

 

ابزار Shap-E

طبق گزارش دیجیتال ترندز؛ ابزار Shap-E می تواند متن یا تصویر کاربر را به مدل های سه بعدی تبدیل کند. این ابزار در برنامه نقاشی Paint 3D مایکروسافت قابل دسترسی است. کاربر حتی قادر است با ذخیره تصاویر تحت فایل STL از آن در پرینترهای سه بعدی نیز استفاده کند و آن تصاویر را به تصاویر واقعی تبدیل کند.

شرکت OpenAI این ابزار را به صورت رایگان در سایت GitHub منتشر کرد. شما برای استفاده از فایل ها و مدل های آن نیازی به اینترنت و API شرکت ندارید. با این حال، نصب و راه اندازی این برنامه رایگان کمی از ChatGPT سرویس محبوب این شرکت چالش برانگیزتر به نظر می رسد.
ابزار Shap-E مانند ابزارهای دیگر مبتنی بر هوش مصنوعی، پتانسل زیادی برای آسان تر کردن فرایندهای موجود دارد. اما، در حال حاضر خروجی های خیلی دقیقی نمی تواند به شما ارائه دهد.

نمونه های تولید شده ای که در گزارش وب سایت Tomshardware به آن اشاره شده است، به خوبی توانایی مدل های سه بعدی را براساس توضیحات متنی کاربر نشان می دهد. با این حال، خروجی تولید شده به علت کیفیت پایین قادر نبودند برخی از جزئیات مهم کاربر را به خوبی نمایش دهند.
برخی از تصاویر مربوط به کوسه، مار و هواپیما بود که با توجه به توضیحات متنی، از کیفیت های مختلفی برخوردار بودند. علاوه بر این، کاربر با استفاده از ویژگی Piltch می تواند تصاویر دو بعدی را به مدل های سه بعدی تبدیل کند.

افرادی که موفق به نصب ابزار جدید OpenAI شدند اعلام کردند نصب این ابزار، به منابع سیستمی زیادی از رایانه نیاز دارد. از طرف دیگر Shap-E فقط با پردازنده‌های گرافیکی انویدیا سازگار است و بنابراین، برای درندر شدن در عرض چند دقیقه به پردازنده های قدرتمندی نیازمند خواهد بود.


چاپ