ژاپن از ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی/ChatGPT پشتیبانی می کند

در جریان سفر مدیرعامل شرکت OpenAI به ژاپن، دولت ژاپن اعلام کرد که در صورت رعایت حفظ حریم خصوصی و امنیت سایبری از چت بات ChatGPT پشتیبانی خواهد کرد.

openai altman

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ ژاپن به احتمال زیاد از چت بات هوش مصنوعی شرکت OpenAI پشتیبانی خواهد کرد. کارشناسان معتقدند این تصمیم ارتباط مستقیمی به ملاقات مدیرعامل این شرکت آمریکایی با نخست وزیر ژاپن، کیشیدا دارد.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد که ژاپن در صورت رفع نگرانی‌های موجود مربوط به حریم خصوصی و امنیت سایبری، استفاده دولت از فناوری هوش مصنوعی مانند ربات چت بات OpenAI را در دستور کار قرار خواهد داد.

اظهارات ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت اندکی قبل از اینکه سام آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI با نخست‌وزیر ژاپن ملاقات کند، بیان شد. آلتمن گفت که شرکت او "به دنبال افتتاح دفتر در این کشور است". آلتمن پس از ملاقات خود با کیشیدا در جلسه مطبوعاتی گفت: "ما امیدواریم یک مدل زبانی برای مردم ژاپن بسازیم که بتوان به وسیله آن، زبان ژاپنی و فرهنگ ژاپنی را بهتر کنیم."

ماتسونو در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره ممنوعیت موقت ChatGPT در کشور ایتالیا که توسط شرکت مایکروسافت (MSFT.O) توسعه یافته است، گفت:« ژاپن در جریان اقدامات سایر کشورها قرار دارد.»

ماتسونو گفت که ژاپن پس از رفع نگرانی ها در زمینه نقض داده ها، از این فناوری برای کاهش حجم کاری کارکنان دولتی استفاده خواهد کرد.
ممنوعیت ChatGPT در ایتالیا باعث شد کشورهای دیگر اروپایی نیز به فکر بررسی طرح مسدود سازی آن بیافتند. OpenAI هفته گذشته اقداماتی را برای رفع نگرانی های تنظیم کننده ایتالیایی در مورد نقض حریم خصوصی انجام داد.

این شرکت مستقر در سانفرانسیسکو هفته گذشته با انتشار یک پست وبلاگی تحت عنوان "راهکارهای ما در مورد ایمنی هوش مصنوعی" گفت: « این شرکت در حال ایجاد تغییرات ظریف برای جلوگیری از رفتارهای پرخطر در ربات چت جی پی تی است.»
آلتمن، گفت که او در جلسه دوشنبه توکیو درباره "مزایای این فناوری و نحوه کاهش نقاط ضعف" با نخست وزیر کیشیدا گفتگو کرد.


چاپ