بایدو از چت بات WiseAI در 16 مارس رونمایی می کند!

شرکت چینی بایدو قصد دارد در رویداد توسعه دهندگان Baidu Create 2023 که در 16 مارس برگزار می شود، از چت بات هوش مصنوعی " WiseAI" رونمایی کند.

چت بات بایدو 

براساس گزارش gizmochina؛ چند روز پیش بایدو نسخه چینی WiseAI با نامXiaokan یا "سیاره " را معرفی کرد. چت بات WiseAI برنامه ای است که به کاربران امکان می دهد در یک محیط مجازی بتوانند با یک ربات گفتگو کنند. به عنوان مثال، هر زمان که کاربراحساس ناراحتی، خستگی یا افسردگی کرد و دوست داشت با یک نفر صحبت کند می تواند از ربات چت WiseAI استفاده کند.

این شرکت چینی عرضه چت بات جدید را به کاربران چینی محدود نکرد بنابراین، کاربران کشورهای دیگر هم می توانند از آن استفاده کنند. براساس اطلاعیه شرکت سازنده، چت بات چینی براساس الگوریتم های پیشرفته و فناوری پردازش زبان طبیعی(LLM) مکالمات انسانی را درک می کند.

ربات هوش مصنوعی می تواند در کاهش استرس، بهبود سلامت روانی و خلق و خو هم نقش مهمی ایفا کند. برخلاف چت بات های موجود که یک سری پاسخ های مشخص و از پیش برنامه ریزی شده ارائه می دهند، این ربات از فناوری هوش مصنوعی بسیار پیشرفته ای استفاده می کند تا بتواند پاسخ هایی شبیه به انسان ارائه دهد.

بایدو پرکاربردترین موتور جستجو در چین است. این غول فناوری به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان خدمات اینترنتی در چین شناخته می شود و حالا می خواهد هوش مصنوعی جدید را وارد موتور جستجوی خود کند.

ربات چت این شرکت قابل رقابت با ربات ChatGPT است. رابین لی، یکی از بنیانگذاران، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بایدو گفت:« الگوریتم های یادگیری عمیق نقطه عطف چهارمین انقلاب فناوری در دنیا محسوب می شوند. شرکت ما چندین محصول مبتنی بر هوش مصنوعی از قبیل XiRang MetaStack پلتفرم مشابه متاورس، معماری محاسباتی نسل جدید UniBEV ، پلتفرم محاسبات ناهمگن Baige. 2.0 و سیستم یکپارچه خودران و ... را به بازار عرضه کرده است.

چین قصد دارد رهبری فناوری جهان را به چنگ بیاورد. به همین علت بسیاری از شرکت‌های چینی استراتژی تجارت خود را به سمت هوش مصنوعی و خدمات مرتبط به آن بردند. غول های فناوری مانند Tencent، Alibaba و ByteDance همگی در حال آماده شدن برای راه اندازی نمونه هایی از ChatGPT و سایر خدمات هوش مصنوعی هستند. شرکت‌هایی مانند Baidu، Alibaba، JD.com و Kuaishou در ماه های اخیر آگهی های زیادی برای جذب متخصصان هوش مصنوعی با حقوق ماهیانه تا ۱۰۰۰۰۰ یوان (۱۴۵۴۳ دلار) منتشر کرده اند. دولت چین برای رشد این فناوری، از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی حمایت های زیادی می کند.


چاپ