پرفروش ترین تبلت های سال 2023!

بازار خرید و فروش تبلت در سه ماهه دوم سال 2023 همچنان به رکود خود ادامه می دهد.

پرفروش ترین تبلت های سال 2023!آیپد

طبق گزارش فون ارنا و براساس گزارش سه ماهه دوم سال 2023 بازار خرید و فروش تبلت ها همچنان با رکود مواجه است. تعداد تبلت های ارسال شده از آوریل تا ژوئن سال جاری حدود 10.6 درصد نسبت به مدل مشابه در سال قبل کاهش یافت. اگر به خاطر داشته باشید دوران همه گیری کرونا باعث شد آمار تقاضا تبلت در سراسر جهان به شدت افزایش یابد زیرا، والدین مجبور بودند برای شرکت فرزندان آنها در کلاس های مجازی از تبلت استفاده کنند. از طرف دیگر، کارکنان شرکت ها هم مجبور بودند از طریق دورکاری به کار خود ادامه دهند. بیشتر این افراد از تبلت به جای رایانه استفاده می کردند.


روند کاهش تحویل در سه ماهه دوم به 31 میلیون تبلت رسید که در مقایسه با سه ماهه اول روند نزولی داشته است. این مقدار کمترین مقدارفروش نسبت به سه ماهه اول سال 2020 (زمان همه گیری) به حساب می آید. سه ماهه اول سال جاری فروش جهانی تبلت حدود 13 درصد کاهش یافت. البته این مقدار در سه ماهه دوم مقدار جزئی بهبود پیدا کرد.
روند نزولی آیپدهای اپل در سه ماهه دوم سال جاری معکوس شد و ا از 12.10 میلیون دستگاه در سه ماهه دوم سال 2022 به 12.35 میلیون دستگاه در سال جاری افزایش یافت. افزایش تولید آیپد در سه ماهه دوم به 2 درصد رسید و بنابراین در بین پنج برند پرفروش تبلت جهان در مقام اول جای گرفت. در حال حاضر، سهم آیپد از 34.9 درصد سال گذشته به 39.8 درصد افزایش یافته است.

آیپدهای سال 2023

سامسونگ با فروش 6.01 میلیون تبلت در سه ماهه دوم سال جاری در جایگاه دوم قرار گرفت. این حجم از تولید نسبت به 6.95 میلیون دستگاه در سه ماهه مشابه سال قبل، حدود 13.6 درصد کاهش را نشان می دهد. علیرغم کاهش 33.4 درصدی محموله‌های سالانه، آمازون توانست با فروش 2.21 میلیون تبلت در سه ماهه سوم امسال مقام سوم را به خود اختصاص دهد. با این حال، در مجموع سهم آن از 9.5 درصد در سه ماهه دوم سال 2022 به 6.9 درصد کاهش یافت.

لنوو با فروش 2.14 میلیون تبلت از آوریل تا ژوئن امسال در مقام چهارم قرار می گیرد. سهم این شرکت از 10.6 درصد بازارهای جهانی به 6.7 درصد در سال جاری کاهش یافت. بنابراین، شرکت تصمیم گرفت حجم تولید سالانه خود را 39.1 درصد در سال جاری کاهش دهد. این اقدام باعث شد که شرکت هواوی در جمع پنج برند پرفروش جهان قرار بگیرد. این شرکت بعد از اپل با 2.8 درصد کاهش دومین شرکتی است که آمار تقاضای بالاتری را در سال 2023 تجربه می کند. در حال حاضر، سهم بازار این برند چینی از 4.9 درصد سال گذشته به 5.2 درصد در سال جاری رسیده است.

هیمانی موکا، مدیر مرکز تحقیقات Canalys، گفت: "اگرچه تقاضا برای تبلت ها از زمان اوج همه گیری کرونا کاهش یافته است، اما نسبت به شرایط انعطاف پذیری دارد. پیش بینی می کنیم بازار با افزایش تقاضای فصلی در نیمه دوم امسال، عرضه محصولات جدید، اتخاذ استراتژی‌های تهاجمی برای ورود به بازار و سرمایه گذاری در بخش تبلیغات روند صعودی را تجربه کند."


چاپ