FBI منشأ احتمالی پیدایش ویروس کرونا را پیدا کرد!

اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده(FBI) معتقد است ویروس کرونا به احتمال زیاد از یک آزمایشگاه نشت پیدا کرده است.

همه گیری کووید-19

براساس گزارش ایندیپندنت ؛ کریستوفر ری مدیر FBI گفت:" اداره تحقیقات فدرال معتقد است به احتمال خیلی زیاد کووید-۱۹ از آزمایشگاهی در چین شیوع پیدا کرد. ما مدتهاست به این نتیجه رسیده ایم که نشت آزمایشگاهی ویروس کووید تنها دلیل شیوع این بیماری است." کرونا از اوایل همه گیری در سال 2019 باعث مرگ بیش از هفت میلیون نفر در جهان شد.

 البته، دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا و مایک پومپئو وزیر امورخارجه وقت، بارها در طول دوران همه گیری اعلام کرده بودند که انتشار سراسری این ویروس در جهان تصادفی نیست و از یک آزمایشگاهی در چین نشأت گرفته است. ترامپ در اواخر دوره ریاست جمهوری اعلام کرد تحقیقات در این زمینه پیشرفت زیادی داشته است. اما دولت بایدن تحقیقات را متوقف کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در باره علت توقف تحقیقات گفت:« رئیس جمهور جو بایدن با ایده کلی این طرح که " ویروس کرونا از کجا شروع شد؟!" موافق است. اما اعتقاد دارد آمریکا هنوز در این زمینه به یک اجماع واحد نرسیده است.»

این اولین دفعه ای است که اداره تحقیقات ایالات متحده، این نظریه را تایید می کند. پیش از این، وزارت انرژی آمریکا هم با انتشار گزارش مشابهی، این فرضیه را تایید کرد.

لی منگ ین یک ویروس شناس چینی که از این کشور فرار کرده است، گفت: "دولت چین در این آزمایشگاه به صورت محرمانه مشغول ساخت این ویروس بود." البته، چین این ادعا را کامل رد کرد و گفت:" در اطلاع‌رسانی نسبت به ویروس کرونا صداقت داشته است."

طبق گزارش خبرگزاری بی بی سی؛ این آزمایشگاه ویروس شناسی حدود 40 دقیقه با بازار ماهی فروشان فاصله دارد. در آغاز دوران همه گیری کرونا شایعه بود که، ویروس از این آزمایشگاه شیوع پیدا کرده است.


چاپ