آموزش خدمه SpaceX Crew5 ناسا به پایان خود نزدیک می شود

دوره آموزشی اعضای خدمه ای که قرار است در مأموریت SpaceX Crew5 ناسا حضور داشته باشند، به پایان خود نزدیک می شود. این دوره آموزشی منحصر به فرد 18 ماهه برای انجام مأموریت تحقیقاتی ایستگاه فضایی بین المللی برنامه ریزی شده بود. برای آگاهی بیشتر از ماموریت خدمه کرو5 با های فن تک همراه باشید.

crew 5

فضانوردان ناسا را نیکول مان، فرمانده؛ جاش کاسادا، خلبان و متخصصان فنی کویچی واکاتا، از JAXA (آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن) و آنا کیکینا، فضانورد Roscosmos، خدمه SpaceX Crew5 را تشکیل می دهند. آنها به وسیله فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس و موشک فالکون 9 این شرکت از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی ناسا به ایستگاه بین المللی فرستاده خواهند شد. در حال حاضر، بعید است این پرواز زودتر از 29 سپتامبر انجام شود. این پنجمین ماموریت ارسال خدمه سیستم حمل و نقل فضایی اسپیس ایکس و ششمین پرواز این شرکت به ایستگاه فضایی در راستای برنامه خدمه تجاری ناسا می باشد.
خدمه در مرکز فضایی جانسون واقع در هیوستون آمریکا، آموزش های ویژه ای را برای انجام این ماموریت گذرانده اند. علاوه بر آن، برای آموزش های تکمیلی به هاثورن، کالیفرنیا و آژانس های بین المللی نیز سفر کرده اند.

Cassie Rodriquez، افسر ارشد آموزش خدمه Crew5 در جانسون، گفت: "ما واقعاً روی آنچه آن‌ها برای انجام ماموریت ایستگاه فضایی نیاز دارند تمرکز می کنیم. بنابراین آموزش های ما مختص سیستم هایی خواهد بود که قرار است آنها در این ماموریت کار کنند."

علاوه بر سیستم‌های ایستگاه فضایی که به خدمه آموزش داده شد، آن‌ها در فعالیت‌های خارج از آن نیز شرکت کرده‌اند. این فعالیت ها شامل مجموعه ای از آموزش زبان روسی، رباتیک، پرواز جت T 38، کار با لباس فضایی،آموزش فضاپیما و آموزش فیزیکی همراه با نحوه کار ابزارهای علمی بوده است. همچنین به فضانوردان فرصت هایی داده می شود تا مدیریت منابع خدمه را انجام دهند. ما آنها را در معرض موقعیت های اضطراری قرار دادیم، تا یاد بگیرند که در مواقع اضطراری باید چه واکنشی از خود نشان دهند و چه نقش هایی را باید ایفا کنند.

crew 5 1

ما آنها را در سناریوهایی قرار دادیم تا به توسعه مهارت های کار تیمی آن‌ها کمک کنیم. رودریکز گفت: "ما به آن ها آموختیم که چگونه در کنار افراد دیگر در شرایط بحرانی و موقعیت های خطرناک زندگی و کار کنیم. آنها رهبری، سرسختی و تمرکز را در هر کاری که انجام می دهند نشان داده اند. تعهد انسانی به این پرواز فضایی، برای رسیدن به موفقیت می تواند بسیار الهام بخش باشد."

5خدمه ایستگاه فضایی با Dragon Endurance پرواز خواهند کرد، که قبلاً مأموریت خدمه کرو 3 آژانس را به آزمایشگاه مداری و بازگشت آن ها را به زمین انجام داده است. ناسا و شرکای آن در هفته های آینده میزبان یک رویداد رسانه ای خواهند بود تا در مورد پیشرفت خدمه 5 بیشتر صحبت کنند.


چاپ