آماده شدن هلیکوپتر مریخ نورد نبوغ در ماه مارس سال 2022

کوچکترین کاوشگر هوایی مریخ، هلیکوپتر Ingenuity ناسا، در حال آماده شدن برای انجام بیست و یکمین پرواز خود در راه بازگشت برای پیوستن مجدد به مریخ نورد Perseverance است. ناسا اعلام کرد که این پرواز زودتر از پنجم ماه مارس، انجام نمی شود، زیرا هلیکوپتر در مسیر بازگشت مریخ نورد قرار می گیرد تا بتواند به عنوان پیشاهنگ برای اکتشاف آتی دلتای دهانه جزروعمل کند. Aناسا تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

این ماموریت به دنبال پرواز موفق 20 هفته گذشته است که در آن هلیکوپتر به مدت 130.3 ثانیه در هوا بود و 391 متر مسافت را با سرعت 4.4 متر بر ثانیه طی کرد.

مریخ نورد
این هلیکوپتر در حال حاضر شامل مجموعه ای از پروازهایی است که آن را به شریک مریخ نورد خود Perseverance باز می گرداند. Ingenuity به سراغ منطقه ای به نام South Séítah رفته بود، اما اکنون در راه بازگشت به جایی است که برای اولین بار به پرواز درآمد، در میدان برادران رایت در محل فرود Octavia E. Butler)). ایده طرح این است که Ingenuity دوباره به Perseverance بپیوندد، بنابراین می تواند به عنوان یک پیشاهنگ عمل کند تا مسیر جلوتر مریخ نورد را ببیند و موقعیت زمین را دریافت کند. مهندسان تخمین زدند که بین چهار تا هفت پرواز طول خواهد کشید تا Ingenuity به محل فرود برگردد، روندی که در نوامبر سال گذشته آغاز شد.
پرواز شماره 21 که به زودی انجام می شود، هفتمین پرواز در این دور برگشت خواهد بود، زیرا این سفر کوچک جاده ای، چالش های خود را داشته است. یک طوفان گرد و غبار بزرگ در این منطقه منجر به تاخیر یک پرواز شد و هلیکوپتر برای ادامه کار مجبور شد گرد و غبار را از روی خود تکان دهد. تغییرات در فصول مریخ نیز چالشی را برای هلیکوپتر ایجاد می کند، زیرا چگالی هوای کمتر باعث می شود که پره های هلیکوپتر سریعتر بچرخند. اما Ingenuity با تمام چالش‌هایی که تاکنون بر سر راهش قرار گرفته است، روبرو شده است، بنابراین امیدواریم که به زودی با خیال راحت به Perseverance بازگردد تا در مرحله بعدی اکتشاف مریخ را ادامه دهد.


چاپ