آخرین آزمایش موشک قمر ناسا به زودی انجام می شود

نسل بعدی موشک های SLS ناسا و فضاپیمای اوریون برای انجام آخرین آزمایش که به "تمرین لباس مرطوب" معروف است، آماده می شود. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این موشک روز دوشنبه در تاریخ 6 ژوئن 2022 به سکوی پرتاب مرکز فضایی کندی منتقل شده است. برای اطلاعات بیشتر از نتایج آزمایش موشک قمر تا پایان مطلب با های فن تک همراه باشید.

nasa ghamar 2

موشک سیستم پرتاب فضایی ناسا موسوم به (SLS) و فضاپیمای اوریون، پس از طی یک سفر چهار مایلی و هشت ساعته از ساختمان مونتاژ وسایل نقلیه تأسیسات، به مرکز پرتاب کندی 39B رسیدند.

موشک SLS و فضاپیمای Orion توسط یکی از وسایل نقلیه خزنده کم شیار ناسا، که با سرعت کمتر از 1 مایل در ساعت حرکت می کند حمل شده است و در حدود ساعت 8:20 صبح روز دوشنبه 6 ژوئن به وقت شرقی به سکوی پرتاب رسیدند.

آژانس فضایی چندین تصویر از موشک 332 فوتی (98.1 متری) در موقعیت پرتاب را به اشتراک گذاشت:
در آماده سازی برای ماموریت ماه آرتمیس I، موشک SLS قبل از تاریخ 19 ژوئن تحت یک آزمایش معروف به "تمرین لباس مرطوب" قرار می گیرد. این یک آزمایش مهم قبل از پرتاب اصلی می باشد که شامل پر کردن مخازن موشک با سوخت و اجرای شمارش معکوس ساختگی برای پرتاب است.

قبل از تمرین، مهندسان ناسا مدتی را صرف ایمن سازی موشک SLS و پرتابگر متحرک در تجهیزات پشتیبانی زمینی خواهند کرد.

این دومین بار است که موشک SLS و فضاپیمای اوریون برای تمرین لباس خیس به سکوی پرتاب منتقل می شوند. اولین پرتاب آن در ماه مارس بود که، پس از رسیدن به سکوی پرتاب و آغاز تمرین در اوایل ماه آوریل، به دلیل مشکلات فنی به دستور مهندسان متوقف شد.

در نتیجه، وسایل نقلیه مذکور دوباره به ساختمان مونتاژ برگردانده شد تا مهندسان بتوانند مشکلات آن را رسیدگی و رفع کنند.

زمانی که موشک SLS تمرین لباس خیس را با موفقیت به انجام برساند، این وسیله نقلیه برای انجام اولین ماموریت خود موسوم به Artemis I، آماده می شود.
ماموریت آزمایشی بدون خدمه SLS ابتدا به مقصد نزدیک ترین همسایه زمین، ماه انجام خواهد شد.

یک پرواز موفقیت آمیز، راه را برای آرتمیس دوم هموار می کند که همان مسیر را طی می کند اما این بار با خدمه فضاپیما.

اگر ناسا از عملکرد SLS و Orion کاملاً راضی باشد، Artemis III اولین زن و اولین فرد رنگین پوست را در سطح ماه فرود خواهد آورد که اولین فرود خدمه ماه از زمان آخرین مأموریت آپولو در سال 1972 خواهد بود. ماموریت آرتمیس III در حال حاضر برای سال 2025 برنامه ریزی شده است.

برنامه آرتمیس به دنبال راه اندازی مرحله جدیدی در اکتشاف ماه با هدف ایجاد اولین حضور طولانی مدت در ماه است. ناسا گفته است که قصد دارد "از آنچه در ماه و اطراف آن یاد می گیریم برای فضاپیمای غول پیکر بعدی با هدف ارسال اولین فضانوردان به مریخ استفاده کند.

       مقالات مرتبط



چاپ