وان پلاس 12 ، یک گوشی پرچم دار واقعی اما ارزان قیمت!

گوشی جدید شرکت چینی وان پلاس می تواند در زمینه طراحی، مشخصات فنی و عملکرد با سایر گوشی های پرچمدار به راحتی رقابت کند.

وان پلاس 12 قیمت

لی جی، مدیرعامل شرکت وان پلاس معتقد است گوشی جدید وان پلاس 12 یکی از بهترین گوشی های موجود در بازار است. به گفته لی جی، این گوشی حتی می تواند با گوشی پرچمدار S24 اولترا سامسونگ به راحتی رقابت کند. OnePlus12 به صفحه نمایش 6.82 اینچی از نوع OLED با وضوح تصویر 2k و نرخ تازه سازی 120 هرتز مجهز است. طبق گزارش های قبلی، حداکثر روشنایی آن به 4500 نیت می رسد که روشن ترین صفحه نمایش در میان گوشی های هوشمند محسوب می شود.

مشخصات فنی:

گوشی جدید وان پلاس در زیر کاپوت یک پردازنده 4 نانومتری قدرتمند از نوع اسنپدراگون 8 نسل 3 دارد. این گوشی با حداکثر حافظه رم از نوع LPDDR5X و 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 4.0 عرضه می شود. دوربین های پشتی آن عبارتند از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابری.

باتری 5400 میلی آمپر ساعتی آن از شارژ سیمی 100 وات و شارژ بی سیم 50 واتی پشتیبانی می کند. این صفحه نمایش یک ویزگی جذاب دیگری هم دارد و آن این است که زمانی که صفحه نمایش گوشی خیس می شود، کاربر می توانند همچنان از ورودی های لمسی استفاده کند. به عنوان نمونه، وقتی صفحه نمایش خیس است شما یک تماس دریافتی دارید که باید به آن پاسخ دهید. در گوشی جدید وان پلاس شما می توانید به راحتی با لمس صفحه نمایش په تماس ورودی خود پاسخ بدهید. علاوه براین، به یک ویژگی بلستر IR مجهز است که به کاربر اجازه می دهد با استفاده از آن تلویزیون خود را از راه دور کنترل کند. به دلیل این ویژگی هاست که مدیرعامل آن فکر می کند فروش وان پلاس 12 می تواند از جدیدترین گوشی های پرچمدار سبقت بگیرد.

لی جی در مورد ویژگی های نامرئی از جمله قابلیت لمسی گوشی آینده شرکت خود هم صحبت کرد. OnePluS12 اولین موتور ارتعاشی بیونیک توربو در جهان را دارد که قدرتمندترین موتور لرزش در صنعت گوشی های هوشمند محسوب می شود. در زیر صفحه نمایش این دستگاه یک "اسکنر اثر انگشت فوق العاده نازک" قرار گرفته است. بنابراین، به جای سنسورهای نوری قبلی از یک سنسور اولتراسونیک سریعتر و ایمن تر استفاده می کند. گوشی جدید سازنده چینی برخلاف آیفون 15 پرومکس به علت داشتن اولین سیستم اتلاف حرارت دو مرحله ای یکپارچه جهان، با مشکلاتی مانند داغ شدن بیش از حد باتری مواجه نخواهد بود.


سیستم اتلاف حرارت دو مرحله ای، یک سیستم اتلاف حرارت فعال است که از دو چرخه مجزا برای انتقال گرما اجزای داخلی گوشی به محیط استفاده می‌کند. چرخه اول: گرما را از پردازنده 5Gو سایر اجزای مرکز گوشی جذب می‌کند. این گرما سپس از طریق یک لوله حرارتی مسی به یک صفحه حرارتی آلومینیومی منتقل می‌شود. چرخه دوم: گرما را از صفحه حرارتی آلومینیومی به محیط خارج می‌کند. این کار از طریق یک محفظه بخار مسی انجام می‌شود که در زیر صفحه نمایش گوشی قرار دارد. وظیفه محفظه بخار این است که گرما را از چیپ ست دور کند و آن را به قسمت خنک تری از محفظه منتقل کند. به احتمال زیاد OnePlus12 ابتدا این هفته در چین و احتمالاً در 24 ژانویه در بازارهایی مانند ایالات متحده و هند آماده رونمایی شود.


چاپ