آیپد پرو 14.1 اینچی، انقلابی در دنیای تبلت‌ها!!

اپل قصد دارد در سال 2024 از بزرگترین نسخه آیپد پرو رونمایی کند.

آیپد پرو

اپل تصمیم گرفته انقلابی در نسخه های آیپد پرو ایجاد کند. قرار است نسخه جدید به جای اندازه استاندارد 12.9 اینچی در ابعاد 14.1 اینچی عرضه شود. چند روز پیش یکی از افشاگران معروف اپل به نام ماجین بو، در حساب کاربری پلتفرم ایکس خود به نقل از AppleInsider اطلاعاتی در مورد تولید نسخه بعدی آیپد پرو منتشر کرد. طبق توییت او ما باید در سال آینده منتظر عرضه سه مدل تبلت باشیم. دو مدل از آنها مجهز به پنل های OLED در ابعاد 11 اینچی و 12.9 اینچی هستند. اپل برای اولین بار در ساخت این دو مدل از پنل های OLED استفاده کرد. اما، نسخه برتر آن به عقیده Majin Bu مجهز به صفحه نمایش 14.1 اینچی مینی LED خواهد بود.

نور پس زمینه نمایشگرهای مینی LED به نمایشگر اجازه می دهد تا جایی که امکان دارد بدون نیاز به هزینه بیشتر از لحاظ عملکرد شبیه به نمایشگرهای OLED عمل کند. صفحه نمایش های mini-LED نسبت به نمایشگرهای موجود روشن تر هستند و نسبت کنتراست آنها به 1,000,000:1 می رسد. علاوه براین، خطر سوختن این صفحه نمایش ها را مانند صفحه نمایش های OLED تهدید نمی کند. آیپد پرو 12.0 اینچی فعلی مجهز به نمایشگرهای مینی ال ای دی هستند.
از طرف دیگر، احتمال نسخه سوم آیپد پرو با نمایشگرهای 14.1 اینچی از نوع میکرو ال‌ای‌دی خیلی از دور از ذهن نیست. راس یانگ یکی از تحلیل گران مشهور محصولات اپل و مدیر عامل شرکت مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC) در سال 2022 اعلام کرد که اپل مشغول کار بر روی یک مدل آیپد پرو با نمایشگر 14.1 اینچی برای عرضه در سال 2023 است.

ماجین بو معتقد است هر سه مدل تبلت های اپل در سال آینده مجهز با تراشه قدرتمند M3 و رم 8 گیگابایتی عرضه می شوند. این نمایشگرها هر کدام می توانند تا 3000 نیت روشنایی ارائه دهند. یکی دیگر از ویژگی های جذاب تبلت های بعدی پشتیبانی از یک مداد هوشمند با نوک های مغناطیسی قابل تعویض است که می تواند در طراجی ونقاشی کاربرد زیادی داشته باشد. پیش بینی می شود سازنده آیفون در رویداد بعدی به همراه تبلت ها، یک کیبورد جادویی آلومینیومی جدید مجهز به دو پورت USB-C معرفی کند. علاوه براین، تجهیزات آینده به جای استفاده از رابط های هوشمند برای شارژ، از یک نوع جدید شارژهای مغناطیسی MagSafe استفاده کنند.

تغییرات نسل جدید تبلت های اپل به همین جا محدود نمی شود. یک جزیره داینامیک فقط نرم افزاری در تبلت‌های جدید (2024) iPad Pro وجود خواهد داشت. این جزیره که در بالای صفحه‌نمایش قرار می گیرد معمولاً برای قرار دادن دوربین جلو، دوربین TrueDepth و سنسورهای دیگر استفاده می‌شود.

جزیره داینامیک «فقط نرم‌افزار» یک فناوری جدید است که اپل در حال توسعه آن است. این فناوری به اپل اجازه می‌دهد تا دوربین جلو، دوربین TrueDepth و سنسورهای دیگر را در بالای صفحه‌نمایش قرار دهد بدون اینکه نیازی به استفاده از یک جزیره فیزیکی باشد. به احتمال زیاد Apple از این ویژگی برای نازکتر کردن حاشیه های صفحه نمایش استفاده می کند. این کار باعث می شود تبلت ظاهری مدرن‌تر و زیباتر داشته باشد. به گفته مینگ-چی کو، تولید انبوه آیپد پرو در اواخر سه ماهه اول یا در سه ماهه دوم سال 2024 آغاز خواهد شد.


چاپ