انتشار صدای صوت سحابی پروانه ای توسط تلسکوپ هابل

ناسا "صدای" سحابی پروانه ای را به اشتراک می گذارد که از طریق صوت داده ها را به اشتراک گذاشت.

هر طول موج نور از سحابی با خانواده متفاوتی از سازها جفت می شود تا "سمفونی صداهای آرامش بخش" را ایجاد کند.
آیا تا به حال تصور کرده اید که صدای سحابی در اعماق فضا چگونه است؟ به لطف ناسا، اکنون می‌توانیم صدای سحابی پروانه را از طریق صوت داده بشنویم که در فضا با سرعتی بیش از 966000 کیلومتر بر ساعت در حال پرواز است. فرآیند sonification داده ها را به صدا تبدیل می کند. سحابی پروانه که با نام NGC 6302 نیز شناخته می شود، در کهکشان راه شیری ما بین ۲۵۰۰ تا ۳۸۰۰ سال نوری از ما، در صورت فلکی عقرب قرار دارد. دارای دو "بال" گاز است که تا بیش از 36000 درجه فارنهایت (19982 درجه سانتیگراد) گرم شده است.

nasazsdfg

ناسا این صدا را از طریق اینستاگرام به اشتراک گذاشته است. آژانس فضایی ایالات متحده گفت: در این کلیپ، هر طول موج نور با خانواده متفاوتی از سازها جفت می شود تا "سمفونی از صداهای آرام بخش" ایجاد شود. «بال‌های» سحابی با سیم‌ها و زنگ‌های مصنوعی شناسایی می‌شوند، در حالی که ستاره‌ها با چنگ دیجیتالی نمایش داده می‌شوند.
ناسا صدا را از طریق اینستاگرام به اشتراک گذاشت. آژانس فضایی ایالات متحده گفت: در این کلیپ، هر طول موج نور با خانواده متفاوتی از سازها جفت می شود تا "سمفونی صداهای آرامش بخش" ایجاد شود. «بال‌های» سحابی با سیم‌ها و زنگ‌های مصنوعی شناسایی می‌شوند، در حالی که ستاره‌ها با صداي دیجیتالی نمایش داده می‌شوند.
صدا ممکن است آن چیزی نباشد که در فضا می تواند باشد، اما این محصول تخیل انسان برای درک فضای عمیق از طریق موسیقی است. تصویر دیدنی ناسا به اشتراک گذاشته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل این تلسکوپ که یکی از قدرتمندترین تلسکوپ های موجود در فضا است، گرفته شده است. پروژه مشترک ناسا و آژانس فضایی اروپا، هابل منظره ای بدون مانع از کیهان دارد و میلیون ها تصویر را ثبت کرده است که اخترشناسان و همچنین عموم مردم را متحیر کرده است.
یکی از کاربران اظهار داشت: "من فقط می توانم تصور کنم." "وای... این واقعا شگفت انگیز است. آیا مقاله ای در مورد فراصوت داده نوشته شده است که بتوانیم آن را مطالعه کنیم؟
در 31 دسامبر (10 دي) سال گذشته، ناسا اعلام کرده بود که محبوب‌ترین تصویری که در اینستاگرام توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده، عکسی از سحابی پروانه است. ناسا در یکی از استوری های اینستاگرام خود از دنبال کنندگان خود خواسته بود به تصویر مورد علاقه گرفته شده توسط تلسکوپ فضایی هابل در سال 2020 رای دهند. آژانس فضایی گفت که کاربران "انتخاب عالی" انجام داده اند.


های فن تک از شما دعوت می کند نظرات خود را در مورد این مقاله به اشتراک بگذارید


چاپ