آخرین مشخصات احتمالی آیفون SE 4

اپل به زودی از نسخه بعدی سری آیفون SE در آینده نزدیک رونمایی می کند.

آیفون se 4

طبق گزارش فون ارنا و به نقل از یک کاربر ناشناس به نام Unknownz21 نسخه بعدی سری آیفون SE از لحاظ قیمت ارزان تر از سری آیفون 14 خواهد بود. این ادعا با نظرات مینگ چی کو، تحلیلگر معروف اپل که اوایل امسال منتشر کرده بود، مطابقت دارد.

مینگ چی کو شش ماه پیش گفته بود که سری بعدی آیفون SE به صفحه نمایش 6.1 اینچی و یک مودم داخلی مجهز می شود. تحلیگر ناشناس Unknownz21 معتقد است سری جدید به جای استفاده از تاچ آیدی به عنوان سیستم احراز هویت بیومتریک از Face ID استفاده می کند. اما کارشناسان صنعت موبایل با تردید به این موضوع نگاه می کنند. اپل چگونه می خواهد از دوربین TrueDepth در مدل های ارزان تر آیفون استفاده کند؟ هزینه ساخت دوربین TrueDepth نسبت به زمانی که آیفون اس ای را در سال 2017 عرضه کرد کاهش یافته است. Unknownz21 معتقد است نسل چهارم آیفون SE به یک پورت USB-C برای شارژ و انتقال فایل ها، یک دکمه Action و مانند سری های قبلی فقط به یک دوربین در قاب پشتی مجهز است.

تا این جا تنها فرقی که با مدل های آیفون15 و آیفون15 پلاس دارد، وجود دکمه Actioاست. پیش بینی می شود اپل دکمه اکشن را جایگزین دکمه روشن/ خاموش در مدل های آیفون 15 پرو و آیفون15 پرومکس کند. کاربران از این دکمه می توانند در زمان عکاسی به عنوان شاتر استفاده کنند. البته عملکرد این دکمه قابل برنامه ریزی است. به عنوان مثال می توان از آن برای راه اندازی کرونومتر نیز استفاده کرد.

ماه مارس گزارش های منتشر شد مبنی بر این که اپل قصد دارد از پنل های OLED با اندازه 6.1 اینچی شرکت چینی BOE در سری چهارم آیفون های SE استفاده کند. با انتشار این خبر، اپل به بهانه این که پنل های جدید با جزیره داینامیک ایسلند آیفون15 سازگاری ندارد، تصمیم گرفت سفارش خرید این نوع پنل ها را لغو کند. کارشناسان صنعت گوشی های هوشمند معتقدند اپل سفارش های خرید پنل آیفون های SE را به سامسونگ داده است. طبق پیش بینی ها هر چهار مدل سری بعدی آیفون به جزیره داینامیک ایسلند مجهز خواهند بود.

تصمیم مهم بعدی که اپل باید در نسل جدید آیفون SE بگیرد، انتخاب نوع پردازنده است. معمولا iPhone SE باید به یک پردازنده جدیدتری نسبت به مدل قبلی مجهز شود. اپل در نسل سوم آیفون SE از تراشه A15 و در نسل دوم از تراشه A13 استفاده کرد. بنابراین، به احتمال زیاد SE 4 به تراشه A16 آیفون های 14 مجهز خواهد شد. طبق زمانبندی شرکت سازنده، سری جدید SE4 باید تا سال 2025 آماده عرضه شوند. الیته احتمال دارد این زمان تغییر کند. اپل نسل سوم SE را در ماه مارس 2022 عرضه کرده بود.


چاپ