اوپو بخش طراحی تراشه خود را تعطیل کرد!

اوپو، سازنده گوشی های هوشمند قصد دارد واحد طراحی تراشه خود را تعطیل کند!

oppo

طبق گزارش فون اریا؛ شرکت اوپو فعالیت خود را در زمینه ساخت گوشی های هوشمند به صورت رسمی در سال 2019 آغاز شد. این شرکت برای اولین بار از تراشه های تصویربرداری MariSilicon X در سال 2021 استفاده کرد. اوپو این تراشه را با استفاده از گره فرآیندی 6 نانومتری تولید کرد. تراشه جدید نسبت به مدل های قبلی عملکرد بهتری داشت و انرژی کمتری مصرف می کرد.

با ترکیب پردازنده ISP(سیگنال تصویر) و هوش مصنوعی، گوشی های این شرکت می توانستند در محیط های کم نور تصاویری با نویز کمتر ارائه دهند. این موفقیت، Oppo رابه فکر راه اندازی تراشه بلوتوثی MariSilicon انداخت اما، به نظر می رسد شرکت چینی می خواهد واحد طراحی تراشه های مخصوص خود را تعطیل کند. این سازنده اوایل امروز اطلاعیه ای در وب سایت Android Authority منتشر کرد و در آن نوشت:«به دلیل رکود اقتصادی در جهان و در صنعت گوشی های هوشمند این شرکت مجبور است برای تحقق اهداف بلند مدت خود تصمیمات سختی را اتخاذ کند. بنابراین، شرکت تصمیم دارد فعالیت واحد طراحی تراشه معروف به Zeku را متوقف کند.»

طبق گزارش روزنامه چینی ساوت چاینا مورنینگ پست، کارمندان این بخش با شنیدن این خبر شوکه شدند. اوپو به کارمندان این بخش گفت که از روز جمعه در محل کار خود حاضر نشوند. یکی از همین کارمندان گفت:"من حتی نمی توانم برای گرفتن لپ تاپ شخصی خودم به دفتر برگردم."
شرکت در چند هفته اخیر از طریق انتشار آگهی استخدام در پیام رسان چینی WeChat برای جذب نیروی جدید اقدام کرده بود. واحد زکو در چهار شهر چین به دنبال یک معمار تراشه بود. در هفته های اخیر شایعاتی شد که اوپو در حال طراحی پردازنده برنامه AP برای گوشی های هوشمند خود است که توسط شرکت تایوانی TSMC و با استفاده از گره 6 نانومتری ساخته می شود.

واحد Zeku حدود 300 کارمند دارد. چین فقط همین یک طراح تراشه را ندارد. شرکت هواوی و شیائومی نیز به واحدهای مشابه زکو مجهز هستند.
اگر شما هم از گوشی های اوپو مجهز به تراشه MariSilicon استفاده می کنید نگران نباشید! تعطیلی واحد زکو هیچ تاثیری بر عملکرد دستگاه شما و دستگاه های آینده که به این تراشه مجهز هستند، نخواهد داشت. این خبر فقط می تواند به این معنی باشد که Oppo به زودی باید تمام طراحی های تراشه های خود را از طریق شرکت شخص ثالث تامین کند.


چاپ