آیا گوشی سامسونگ گلکسیZ Flip 4 ضد آب است؟

اگر قصد خرید Samsung Galaxy Z Flip4 را دارید، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد این است که آیا این گوشی ضد آب است یا خیر؟! برای یافتن پاسخ این سئوال با های فن تک همراه باشید.

z flip4

شاید شما از آن دسته مشتریانی باشید که عاشق گرفتن عکس در زیر آب هنگام غواصی یا شنا در استخر با دوستان خود باشید. یا شاید برای شما اتفاقاتی مثل ریختن آب یا قهوه روی میز به طور معمول زیاد رخ می دهد.

این واقعیت که Z Flip4  مانند یک گوشی تاشوی قدیمی بسته می‌شود، ممکن است به شما احساس امنیت دهد که تحت هر شرایطی دستگاه شما توسط آب آسیب نمی بیند. متأسفانه، گوشی جدید سامسونگ همچنان مانند یک گوشی هوشمند معمولی عمل می کند، بنابراین هنوز هم تا حدودی در برابر آب آسیب پذیر است.

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 چقدر ضد آب است؟

Z Flip4 دارای رتبه IPX 8 است، به این معنی که در برابر آب مقاوم می باشد اما لزوما ضد آب نیست. مانند بسیاری از تلفن های هوشمند، زمانی که آن را در آب شیرین تا عمق 1.5 متری فرو ببرید، تنها تا 30 دقیقه ضد آب است.

"X" در "IPX8" به این معنی است که Z Flip4 برای محافظت در برابر گرد و غبار آزمایش نشده است، بنابراین این احتمال وجود دارد که در محیط‌های خاصی که شامل گرد و غبار یا شن باشد، دچار آسیب شود. این گوشی هوشمند دارای یک لولا است، البته لولایی که در زیر صفحه نمایش هنگام باز شدن نامرئی می شود. اما، در طول زمان با خطر تجمع ذرات گرد و غبار روبرو می شود، بنابراین ممکن است مجبور شوید هر چند وقت یک بار گوشی را تمیز کنید.

"8" نشان می دهد که Z Flip4 می تواند از نظر فنی در زیر آب به مدت 30 دقیقه بدون هیچ آسیبی زنده بماند، البته تا زمانی که در مجاورت آب شیرین قرار بگیرد. با این حال، اگر به این محدودیت ها توجه نکنید، ممکن است گوشی شما آسیب ببیند زیرا در چنین شرایطی تست نشده است. هیچ وقت آن را نزدیک استخر یا آب اقیانوس قرار ندهید، زیرا مواد شیمیایی موجود در آب شور و کلر ممکن است صدمات جبران ناپذیری به آن وارد کند. اگر در هنگام دویدن زیر باران چند قطره باران به آن بخورد یا اگر تصادفاً یک فنجان آب روی آن بریزد ایمن خواهد بود، اما همچنان باید هنگام رفتن به چنین مناطقی مراقب باشید.


اگر واقعاً می‌خواهید با Z Flip4 عکس‌هایی از زیر آب بگیرید، می توانید آن را در کاور قرار دهید. فیلم شما ممکن است کیفیت تصویر عالی نداشته باشد، اما به جای آن دیگر نگران نیستید!


چاپ