اپل از آیفون 14 در سپتامبر سال 2022 رونمایی می کند

اپل رونمایی از آیفون 14 را در جریان یک رویدادی برگزار خواهد کرد که نمونه آن را تا به حال از زمان عرضه آیفون 11 تا به حال، ندیده اید. این رویداد قرار است علاوه بر پخش در بستر پلتفرم های مجازی، با حضور بازدیدکنندگان واقعی نیز به نمایش گذاشته شود. برای اطلاعات بیشتر از نحوه رونمایی آیفون14 با های فن تک همراه باشید.

iphone 14 1
بیش از 15 سال از زمانی که استیو جابز فقید آیفون اصلی را معرفی کرد می گذرد. باورش سخت است که بیش از 15 سال از آن روز می گذرد و در حالی که تیم کوک، مدیر عامل فعلی اپل میزبان بدی نیست، هیچ کس نمی تواند مانند استیو جابز با طنز، تبلیغات و هیجان مخاطب را مجذوب خود کند. به لطف کووید 19، اپل در سال های اخیر مجبور شده است مدل‌های جدید آیفون (خطوط آیفون 12 و آیفون 13) را فقط در جریان پخش آنلاین بدون حضور مخاطبان معرفی کند.


بله، اپل نیز مانند گوگل کار ماهرانه ای انجام داده، ویدیوهای جالبی را طراحی کرده است که توجه مخاطبان را در خانه به خود جلب می کند. اپل ممکن است در آخرین رویداد خود، سرنخی به جا گذاشته باشد که نشان می‌دهد رونمایی آیفون 14 را در حضور افراد واقعی در سالن استیو جابز برگزار خاوهد کرد. گورمن مدیر بلومبرگ، اشاره می کند که رونمایی در روزچهارشنبه 7 سپتامبر برگزار می شود که برای اپل غیرعادی است.


گورمن در مورد اینکه چرا اپل رویداد خود را "یک روز غیر معمول برای عرضه محصولات اپل" می نامد، معتقد است که شرکت می‌خواست سه‌شنبه بعد از روز کارگر را به عنوان روز سفر رسانه‌ها و سایر مهمانانی که برای این رویداد به شرکت کوپرتینو می آیند، انتخاب کند و این می تواند به این معنی باشد که صدای تق تق صفحه کلیدهای نویسندگان هنگام معرفی یک محصول جدید و صدای خنده حاضران به صحنه تئاتر استیو جابز بازمی گردد.
به عبارت دیگر، به نظر می رسد که اپل بار دیگر به یک "مخاطب استودیویی" زنده اجازه خواهد داد تا شاهد معرفی آیفون 14 با صفحه نمایش 6.1 اینچی، آیفون 14 مکس 6. 7 اینچی، آیفون 14 پرو 6. 1 اینچی و آیفون 14 پرو مکس 6. 7 اینچی از نزدیک باشد. گورمن نتیجه می گیرد که اپل به استفاده از ویدئو برای نمایش محصولات جدید و ویژگی های جدید به صورت آنلاین ادامه خواهد داد، اما همچنین آن را روی یک سالن بسیار بزرگ نیز برای بازدیدکنندگان واقعی به نمایش می گذارد.

اپل به وضوح مدل‌های ارزان‌تر غیر پرو و گوشی‌های پریمیوم پرو گران‌تر را از هم تفکیک کرده است. گوشی های پریمیوم مجهز به چیپست جدید 4 نانومتری A16 Bionic خواهند بود، در حالی که مدل های غیر پرو به استفاده از 5 نانومتری A15 Bionic سال گذشته ادامه خواهند داد. آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای نمایشگرهای AMOLED با کیفیت بهتر و دوربین 48 مگاپیکسلی عریض در مقایسه با مدل های 12 مگاپیکسل غیر پرو خواهند بود.

به‌علاوه، در گوشی‌های گران‌تر از « cutouts» جدید استفاده شده، در حالی که مدل‌های ارزان‌تر همان ناچ قدیمی را حفظ می کنند. هر دو مدل غیر پرو و پرو دارای 6 گیگابایت حافظه هستند، واحدهای گران‌تر دارای رم LPDDR5 می باشند که بسیارسریع‌تر خواهند بود.


اپل از معرفی و عرضه زودهنگام سری آیفون 14 چه سودی می برد؟
رونمایی و عرضه اولیه محبوب ترین دستگاه این شرکت می تواند برای جذب سرمایه گذاران اپل بسیار مفیدباشد. در طول سه ماهه چهارم مالی شرکت (که در پایان ماه آینده به پایان می رسد)، اپل می تواند یک هفته درآمد بیشتر از فروش آیفون 14 را برای دوره سه ماهه به دست آورد. گورمن معتقد است که اپل با سختی های زیادی در سه ماهه چهارم مالی سال گذشته مواجه بود. برای سه ماهه سال گذشته، اپل رشد درآمد 29 درصدی را گزارش کرد.

تحلیلگران پیش از این برآوردهای خود را از درآمد اپل برای سه ماهه چهارم مالی به 89 میلیارد دلار افزایش داده اند. این از میزان درآمد 83 میلیارد دلاری را که اپل در سه ماهه مشابه سال گذشته گزارش کرده بود، بالاتر به نظر می رسد.

در کنار مدل‌های جدید آیفون، انتظار می‌رود که اپل سه مدل جدید اپل واچ را معرفی کند که شامل یک مدل گران‌قیمت و مقاوم Pro و قیمت ارزان اپل واچ SE (2022) می‌شود. انتظار می‌رود اپل در ماه اکتبر یک آیپد جدید را معرفی کند که می‌تواند به جای پورت لایتنینگ، در آن از پورت USB C استفاده شده باشد. در طول همین رویداد، ما همچنین باید ببینیم که اپل آخرین سری آیپد پرو را با مدل 12.9 اینچی و نمایشگر مینی LCD در رنگ مشکی و حداکثر روشنایی 1600 نیت و نسبت کنتراست میلیون به یک را ارائه می‌کند.


چاپ